نشنال اینترست: بازی دوگانه پاکستان باعث بی ثباتی افغانستان شده است

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23946

یک رسانه آمریکایی در گزارشی در مورد وضعیت افغانستان نوشته است که بازی دوگانه پاکستان مهمترین عامل شکست جامعه جهانی برای احیای ثبات در افغانستان است.

رسانه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشش در مورد وضعیت فعلی افغانستان نوشت: باوجود وخیم شدن اوضاع در افغانستان ادامه سکوت آمریکا در مورد این کشور خطرناک است.

بنا بر این گزارش، در اوایل ماه جاری میلادی نیکلسون به کنگره اعلام کرده بود که جنگ افغانستان در بن بست قرار دارد، بنظر می‌رسد ترامپ فرصت بهتری نسبت به اوباما که کمتر به دنبال پیروزی در جنگ و بیشتر به دنبال شکست نخوردن بود، برای پیروزی در افغانستان در اختیار دارد.

به نوشته این رسانه آمریکایی؛ با کمی احتیاط ناتو و آمریکا در همه نبردها طالبان را شکست داده است، اما این نبردها منجر به یک پیروزی کامل بر این گروه نشده و دلیل این کار اینست که طالبان آزادانه در پاکستان مشغول آموزش و تجهیز مجدد خود است.

نشنال اینترست نوشت: بازی دوگانه پاکستان مهمترین عامل شکست جامعه جهانی برای احیای ثبات در افغانستان است، همانطوری که نیکلسون تصریح می‌کند، شکست دادن دشمنی که از حمایت خارجی بهره می‌برد، بسیار دشوار است. بنابراین استراتژی جدید آمریکا باید با دید واقع گرایانه باید این موضوع را در نظر بگیرد که ثبات در افغانستان به همکاری پاکستان گره خورده است.

در پایان این گزارش آمده است: بهتر است آمریکا به جای اعزام سربازان بیشتر ظرفیت نیروهای نظامی افغانستان را تقویت کرده و بر روی افزایش تعداد نیروهای ویژه ارتش تمرکز کند و با ایجاد نیروی هوایی موثر و تقویت بخش اطلاعاتی ارتش وابستگی این نیروها را به ارتش آمریکا کاهش دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟