نشست هیات افغانستانی و پاکستانی در اسلام آباد بدون نتیجه پایان یافت

  • انتشار: ۲۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36909

نشست میان نمایندگان افغانستان و پاکستان این بار در اسلام آباد بدون نتیجه پایان یافت و این دو هیات در مذاکرات خود در مورد کاهش خشونت و صلح در افغانستان به نتیجه نرسیدند.

وزارت امور خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای می گوید؛ هیئت افغان در دو روز گذشته با جانب پاکستانی در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرده است. اما این گفتگوها بدون رسیدن به نتیجه ای خاص پایان یافته است.

گفته شده است هیئت افغانستان که متشکل از مقام های غیر نظامی و همچنان نظامی است، به ریاست حکمت خلیل کرزی معین وزارت امور خارجه به اسلام آباد سفر کرده بود.

در خبرنامه خاطر نشان شده است که هیئت افغان در دیدار با هیئت پاکستانی به ریاست تهمینه جنجوا معاون وزارت خارجه آن کشور، روی برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی بحث و گفتگو کرده است اما به جز پشرفت هایی اندکی در زمینه مکانیزم همکاری، در دیگر موارد پیشرفت نداشته است.

وزارت خارجه افزوده است :” در بخش های مشخص و نتیجه گرا، اقدامات زمان بندی شده در برنامه مشترک به ویژه در حوزه های مبارزه با تروریزم، کاهش خشونت و صلح و آشتی که اولویت های افغانستان را برآورده سازد، پیشرفت صورت نگرفت.”

مقام های افغان هفته گذشته (۱۴ دلو) با هیات پاکستانی به رهبری معین وزارت خارجه آن کشور در کابل دیدار داشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟