نشست ناتو در بروکسل بدون حضور نماینده ی افغانستان برگزار می شود

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 23065

اجلاس ناتو با حضور اعضای کشورهای عضو این سازمان در بروکسل برگزار می شود، مقامات در ریاست جمهور می گوید هیاتی از افغانستان در این نشست حضور نخواهند داشت.

نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی رییس جمهور می گوید حکومت افغانستان انتظار دارد که بر اساس تفاهم نامه امنیتی کابل ـ ناتو، در این نشست روی مسایل افغانستان بحث گردد و گروه طالبان زیر فشار قرارگیرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ سخنگوی وزارت داخله گفته است ناتو ومتحدین آن باید نظامیان افغان را با نیاز های جنگی و اسلحه سنگین و پیشرفته برای ماین روبی مجهز نموده و نیروهای هوایی افغانستان را نیز تقویت و حمایت نمایند.

شماری از کارشناسان می گویند که حکومت برای فشار آوردن بر حامیان طالبان و دیگر تروریستان، در نشست ناتو بـاید اسناد و مدارکی را پیش کنند که دال بر موجودیت ریشه تروریسم در بیرون از خاک افغانستان باشد.

با آغاز بهار و فصل نبرد در افغانستان، دامنه های جنگ در کشور گسترده تر شده است. حال، در آستانه نشست ناتو که همزمان است با افزایش جنگ در افغانستان، وزارت داخله می گوید که اگر احتمالن شمار سربـازان خارجی افزایش داده شوند، این نیروها بیشتر نقش حمایت از نظامیان را خواهند داشت تا برگشت به میدان های نبرد.

نشست ناتو قرار است ‪که در بیست و پنجم ماه می در بروکسل برگزار گردد. هرچند، گفته می شود که بحث روی افغانستان شامل اجندای اصلی این نشست نیست، اما آگاهان می گویند که چنین نشست ها، در واقع فرصتی است برای جلب حمایت متحدان افغانستان در کار مبارزه با هراس افگنی و تامین ثبات که نباید از دست بروند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟