نشست مشترک میان معاونین مشاورین امنیت ملی افغانستان ایران و روسیه در کابل پایان یافت

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13478

نشست مشترک سه جانبه میان معاونین مشاورین شورای امنیت  کشور های افغانستان،ایران و روسیه که با حضور محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور در کابل برگزار شده بود پایان یافت.

در این نشست روی مبارزه با تروریزم، همکاری‌ کشورهای مذکور در خصوص تأمین امنیت مرزها و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر بحث شده بود، با بیانیه مشترک سه کشور به پایان رسید.

در خبرنامه ای که عصر روز گذشته از سوی دفتر شورای امنیت ملی به نشر رسیده است گفت شده که دراین نشست،محمد ابراهیم قاسمی معاون مشاور امنیت ملی افغانستان،امیر سعید ایروانی معاون مشاور امنیت ملی ایران،یوگینی لوکیانوف معاون منشی شورای امنیت روسیه و هیئت های همراه شان روی مسایل حساس صلح و امنیت در افغانستان و منطقه ،تعریف تروریزم و شبکه های مربوط به آن،طرح میکانیزم همکاری ها و تعیین سیاست های مشترک مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته گفتگو کردند.در همین حال طرفین روی تداوم و تقویت این نشست سه جانبه و عملی شدن تعهدات مربوط به آن تاکید ورزیدند.

قرار است نشست بعدی میان معاونین مشاورین امنیت ملی سه کشور،طی چهارماه آینده به میزبانی ایران،در تهران برگزار شود.

در نشست سه جانبه میان نمایندگان افغانستان، ایران و روسیه امروز در کابل روی مبارزه با تروریزم تأکید شده است. افغانستان، ایران و روسیه روی برگزاری این نشست، در سال ۲۰۱۲ به توافق رسیده اند.

این نشست به منظور آماد‌گی ها بیشتر بخاطر تازه کردن تعهدات جامعه جهانی با افغانستان در بخش های مختلف صورت می‌گیرد.

بر اساس معلومات ارائه شده، قرار است که نشست وارسا در ماه جولای و نشست بروکسل در ماه اکتوبر سال جاری میلادی برگزار شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟