نشست مخالفان سیاسی حکومت در قندهار

  • انتشار: ۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33768

قرار است روز پنجشنبه نشستی متشکل از مخالفان سیاسی حکومت در قندهار برگزار شود. گفته می شود در این نشست علاوه بر شخصیت های مطرح سیاسی، تعداد زیادی از نماینده های شورای ملی نیز اشتراک دارند.

در اين نشست که گفته می شود آن را جنرال عبدالرازق ميزباني مي کند برخي از شخصيت هاي سياسي و تعدادی از نمايندگان اشتراک مي کنند.

یک منبع گفته است؛ قندهار روز پنجشنبه میزبان نشست بزرگ سیاسی با حضور انوارالحق احدی رهبر جبهه ملی نوین افغانستان، عطامحمدنور والی بلخ، اسماعیل خان از رهبران جهادی، عبدالرحیم ایوبی، ظاهر قدیر، همایون همایون، امر الله صالح، رحمت الله نبیل، رنگین دادفر اسپنتا، ده ها نماینده مجلس و شخصیت های سیاسی و متنفذین قومی است.

گفته حضور افرادی مانند عطا محمد نور، اسماعیل خان و تعدادی دیگر از این شخصیت های مهم هنوز به طور کامل تایید نشده است.

هدف از این گردهمایی سیاسیون، بحث و پیدا کردن را ه حلی برای عبور از بحران کنونی کشور است.

گفته شده است که حدود هشتاد نماينده مردم در شوراي ملي از ولايت‌هاي گوناگون در اين نشست اشتراک مي کنند.

ظاهراً ميزباني اين نشست را جنرال عبدالرازق فرمانده پليس قندهار بر عهده دارد.

به همين گونه گفته مي شود که حامد کرزي رييس جمهور پيشين کشور در راه اندازي اين نشست  بزرگ سياسي در قندهار نقش عمده دارد و ممکن است موضوع برگزاري لويه جرگه عنعنوي که آقای کرزی خواهان آن است در اين نشست مطرح شود. ولي برخي گفته اند که در اين نشست موضوع انتخابات شفاف در وقت و زمان آن به بحث گرفته مي شود.

گفتنی وضعیت موجود در کشور باعث اعتراض ده ها تن از شخصیت های سیاسی کشور شده است، بسیاری ها اشرف غنی رئیس جمهور را به یکجانبه گرایی متهم می کنند و معتقدند وی تمامی صلاحیت ها را در اختیار گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟