نشست شهردار بلخ در کنفرانس بین المللی شهرداران جهان اسلام

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21290

محمدنصیر عینی شهردار بلخ می گوید؛ نشست شهرداران کشورهای اسلامی باعث می شود تا تجارب شهرسازی در کشورهای دیگر را فرا بگیریم و بتوانیم شهری خوب برای شهروندان بسازیم.

محمد نصیر عینی شهردار بلخ در نخستین اجلاس بین المللی شهرداران جهان اسلام که در مشهد ایران برگزار شده بود، به خبرگزارس اطلس گفت که نشست های اینچنینی باعث افزایش تجارب شهرسازی اسلامی در بین شهرداران شهرهای مختلف می شود، وی ابراز امیداواری کرد که نشست های دیگری در افغانستان برگز ار شود تا تبادل تجربیات بین شرکت کنندگان صورت بگیرد.

اولین اجلاس بین المللی شهرداران کشورهای اسلامی با حضور شهردارانی از افغانستان در شهر مشهد ایران برگزار شد، این اجلاس با همکاری شهرداری مشهد و وزارت خارجه ایران با انتخاب شهر مشهد به عنوان اولین پایتخت فرهنگی جهان اسلام  شروع به کار کرد.

در این اجلاس بین المللی شهر مشهد ایران بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شد.

محمد نصیر عینی شهردار مزار شریف اظهار داشت : این سفر به منظور تبادل تجارب بین شهرداران است و ما در این دو روز تجارب زیادی بدست آوردیم .درس های زیادی آموخته ایم . طی روزهای گذشته هم مهمان ولایت قزوین بودیم و در آنجا برخی تجارب خود را در اختیار آنان قرار دادیم و تبادل افکار کردیم .

وی افزود : امیدوار هستیم اینگونه نشست ها ادامه داشته باشد و شاهد برگزاری اینگونه اجلاس ها در افغانستان نیز باشیم و بتوانیم محیط زیستی خوب برای شهروندان مهیا سازیم .

حجت الوکیل قیومی شهردار بلخ نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری اطلس گفت : خرسندم که در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام اشتراک نمودم و از تجربیات شهرداران دیگر کشورها و همچنین فرهنگ آنان آگاه شدم.

وی افزود : ما می توانیم با اشتراک در اینگونه چنین مجالس و هم نظری ها راه حلی مفید برای بهبود وضعیت شهرها پیدا کنیم.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟