نشست بین المللی “کابل پروسس”، امروز در کابل

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23937

قرار است نشست بین المللی ای در باره صلح افغانستان و چگونگی مبارزه با تروریزم، امروز (سه شنبه) در کابل برگزار شود. در این نشست، افغانستان تلاش خواهد کرد تا اجماع منطقه ای و جهانی را در کار مبارزه با تروریسم و تامین صلح در افغانستان بدست بیآورد.

در نشست کابل کشورهای جهان تصمیم نهایی را در باره تامین امنیت، چگونگی مبارزه با تروریسم و صلح در افغانستان و منطقه خواهند گرفت .

در این نشست در کنار دیگر کشورها، نماینده های کشورهای ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، پاکستان و ایران شرکت خواهند کرد .

در این نشست که انتظار می‌رود روی پروسه صلح افغانستان و نقش کشور‌های بین‌المللی متمرکز باشد، نماینده‌های بیش از ۲۰ کشور و سازمان بین‌المللی شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجرائی از شرکت کننده‌های اصلی نشست پروسه کابل هستند.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه می گوید: هدف از برگزاری این نشست، دست یافتن به اجماع و توافق واحد منطقه‌ای و جهانی در امر مبارزه با تروریزم و تعهد واضح برای تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان می‌باشد.”

وی می گوید؛ نماینده‌های کشور‌های منطقه و جهان به شمول ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه، ایران، چین، روسیه، پاکستان و هند برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند.

تدابیر شدید امنیتی در پایتخت گرفته شده و حکومت افغانستان امروز را به همین مناسبت، رخصتی عمومی در کابل اعلان کرده‌است.

نشست کابل در حالی در باره صلح و چگونگی مبارزه با تروریسم در حالی برگزار می شود که در روز های اخیر حمله های بزرگ تروریستی در کابل به وقوع پیوسته است و مقام های افغانستان دست پاکستان را در چنین حمله ها دخیل دانسته است .

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟