نزدیکان دوستم: هیچ چشم داشتی به کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری نداریم

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18260

بعد از انتشار گزارش هایی از رسانه های داخلی و خارجی در مورد جانشینی نزدیکان دوستم به جایگاه معاونیت اول، شماری از نزدیکان دوستم گفته اند که  هیچ چشم داشتی به جایگاه معاونیت اول ریاست جمهوری ندارند.

محمدشاکر کارگر از نزدیکان جنرال دوستم و ثریا دلیل سفیر افغانستان در سویس، اعلام کرده اند که گفته‌های مبنی بر جایگزینی آنان به عنوان جانشینان جنرال دوستم شایعه‌ای است که بنیاد و اساس ندارد.

به گزارش افق؛ این دو مقام نزدیک به دوستم، تاکید کرده‌اند که از لحاظ قانونی جایگاه معاون اول ریاست جمهوری نمی‌تواند با گُمانه زنی‌های ناشیانه تعویض شود.

پیشتر، برخی شایعات مبنی بر اینکه محمد شاکر کارگر و یا ثریا دلیل به عنوان جانشین آقای دوستم برچوکی معاونیت اول ریاست جمهوری تکیه بزنند در برخی سایت‌ها انعکاس یافته بود.

این گمانه زنی‌ها زمانی اوج گرفت که جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری از سوی احمد ایشچی متهم به خشونت و بد رفتاری جنسی شد.

در پی‌این اتهام، شماری از دیپلومات‌های غربی از رییس جمهوری افغانستان خواستند تا به این دوسیه رسیدگی کنند و تاکنون مشخص نیست که ارگ با این قضیه چه برخوردی خواهد کرد.

دادستانی کل افغانستان تنها حکم بازداشت ۹ تن از محافظان آقای دوستم را در پیوند به این قضیه صادر کرده است.

با این حال نزدیکان آقای دوستم از جمله شاکر کارگر و ثریا دلیل تاکید کرده‌اند که معاونیت اول ریاست جمهوری در نتیجه مبارزات مستمر ترک‌تباران افغانستان  به دست آمده و هیچ چشم داشتی نسبت به جایگاه آقای دوستم ندارند.

شاکر کارگر پیش از این به عنوان معاون ریاست جمهوری، وزیر انرژی و آب، نماینده مردم فاریاب در پارلمان کار کرده است و هم اکنون نیز نماینده خاص رییس جمهوری در امور کشورهای آسیای میانه و روس زبان می‌باشد.

ثریا دلیل نیز پیش از این به‌عنوان وزیر صحت عامه افغانستان کار کرده و هم‌اکنون به‌عنوان سفیر افغانستان در سویس فعالیت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟