نخست وزیر روسیه: امیدی به بهبود رابطه با آمریکا نیست

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28087

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه اعلام کرد: تحریم های جدید ضدروسی، اعلام جنگ تجاری واشنگتن علیه مسکو است و دیگر امیدی به بهبودی روابط وجود ندارد.

مدودیف روز چهارشنبه در فیس بوک خود نوشت: با تصویب قانون جدید تحریم های آمریکا، به روسیه جنگ تجاری تمام عیار اعلام شده است.

وی افزود: تدابیر محدود کننده جدید آمریکا بی معنی است و ماهیت فراگیر دارد که دهها سال باقی خواهد ماند و بر روابط دو کشور سایه می اندازد.

نخست وزیر روسیه همچنین خاطرنشان کرد: پس از امضای قانون تحریم ها توسط دونالد ترامپ دیگر هیچ امیدی برای بهبودی روابط با دولت آمریکا باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: روابط روسیه و آمریکا صرف نظر از ترکیب کنگره یا شخصیت رئیس جمهوری آمریکا، بسیار پرتنش خواهد بود.

مدودیف با انتقاد از امضای این مصوبه افزود: ترامپ با واگذاری اختیارات قوه اجرایی به کنگره، ناتوانی خود را نشان داد که این اقدام وضعیت را در محافل سیاسی آمریکا تغییر می دهد.

وی ادامه داد: این وضعیت یعنی تشکیلات سیاسی آمریکا به طور کامل بر رئیس جمهور چیره شده اند و ترامپ هم هرچند از تحریم های جدید خرسند نیست، اما نمی توانست قانون را امضا نکند.

مدودیف نوشت: اقدامات جدید تهاجمی سیاسی علیه ترامپ در پیش است که هدف نهایی آن سرنگونی وی و کنار گذاشتن از قدرت است، زیرا بازیگر نامنظم باید حذف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه منافع بخش تجاری آمریکا نادیده گرفته شده، در واقع سیاست بر رویکردهای واقعگرایانه غلبه یافت. جریان سیاسی ضدروسی در آمریکا به بخش اصلی و کلیدی سیاست خارجی و داخلی این کشور تبدیل شده است.

مدودیف با بیان اینکه تحریم های ضدروسی برای مدت بسیار طولانی وضع شده است، نوشت: فقط معجزه می تواند این وضعیت را تغییر دهد، زیرا رئیس جمهور آمریکا نمی تواند بدون کسب موافقت کنگره تحریم ها را لغو کند.

وی پیش بینی کرد که روسیه و آمریکا مدت های طولانی به تسویه حساب مشغول خواهند شد و حتی برای رسیدگی به دعاوی خود به سازمان ها و دادگاه های بین المللی مراجعه و شکایت می کنند. این مسائل موجب تشدید تنش ها در سطح بین المللی خواهد شد و احتمال دارد، حل مسائل مهم جهانی را هم با مشکل مواجه کند.

مدودیف افزود: این مسائل برای دولت روسیه وضعیت را تغییر نمی دهد، به کار در فضای آرام برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور و امور اجتماعی ادامه می دهیم، کالاهای تولیدی را جایگزین وارداتی می کنیم و نخست بر نیرو و توان داخلی تکیه خواهیم کرد.

نخست وزیر روسیه در پایان نوشت: در شرایط تحریم ها، بسته شدن بازارهای مالی و ترس خارجی از سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی به توسعه ادامه می دهیم و از عهده وضعیت جدید نیز برمی آییم.

همچنین همزمان با اعلام کاخ کرملین که قانون تحریم ضدروسی با امضا یا بی امضای دونالد ترامپ اجرا می شد، وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد با فشارهای جدید آمریکا به زانو در نمی آید.

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه و پس از امضای قانون تحریم های جدید علیه این کشور، ایران و کوریای شمالی توسط رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد: تایید این قانون در واقع تغییری ایجاد نکرد، زیرا این سند بدون آن هم اجرا می شد.

کنگره آمریکا چهارم اسد لایحه ای را با مجموعه های جداگانه ای ازاعمال تحریم هاعلیه کوریای شمالی، ایران و روسیه با اکثریت قاطع آرا به تصویب رساند.

ترامپ امضای این لایحه را ظاهرا بدلیل ناخرسندی از گنجانده شدن روسیه به عنوان یکی از هدف های تحریم شش روز به تعویق انداخت و از امضای آن سر باز زد، اما سرانجام وادار به تسلیم شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟