نخست وزیر انگلیس از حجاب زنان مسلمان حمایت می کند

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 17651

ترزا می نخست وزیر انگلستان در نشستی خبری حمایت خود را از حجاب بانوان مسلمان اعلام و آن را انتخاب آنان خواند.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ خبرنگار مسلمان پیرامون واکنش او نسبت به حجاب بانوان مسلمان، حمایت خود را از نوع پوشش آنها اعلام کرد.

ترزا می روز چهارشنبه گذشته در نشستی خبری در پاسخ به سوال تسمینه احمد شیخ خبرنگار مسلمان، در رابطه با حجاب بانوان مسلمان، اظهار داشت: من به طور کامل با هر آنچه مسلمانان به عنوان حجاب استفاده می کنند، موافق هستم.

این خبرنگار مسلمان با اشاره به روز جهانی حجاب، از نخست وزیر انگلیس پرسید: امروز که روز جهانی حجاب نام گرفته است، مایل هستم که خانم نخست وزیر نیز به ما پیوسته و حق بانوان مسلمان در استفاده از حجاب را به رسمیت بشناسد، چراکه بانوان مسلمان باید این حق را داشته باشند که بدون هیچ ترسی در هر مکان و هر زمانی، از پوشش اسلامی خود استفاده کنند.

ترزا می نیز در واکنش به این درخواست گفت: در رابطه با این موضوعی که شما پیرامون حجاب مطرح کردید، من به طور کامل با شما هم عقیده هستم و معتقدم حجاب پوششی اختیاری است که بانوان مسلمان آن را انتخاب کرده اند.

چندی پیش«پائول نتال» رهبر حزب مستقل پارلمان انگلیس، خواستار ممنوعیت استفاده از حجاب در این کشور شده بود.

کشورهایی همچون بلژیک، هلند، فرانسه و بخش هایی از سوئیس، استفاده از حجاب را در مراکز رسمی همچون مکاتب و دانشگاه ها ممنوع اعلام کرده اند.

شایان ذکر است، در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز، دیودید کامرون نخست وزیر وقت انگلستان، طرحی را مبنی بر ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس و دادگاه های این کشور را مطرح نمود که به نتیجه دلخواه او نرسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟