نخستین اجلاس شهرداران کشورهای اسلامی در مشهد ایران برگزار شد

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21285

اولین اجلاس بین المللی شهرداران کشورهای اسلامی با حضور شهردارانی از افغانستان در شهر مشهد ایران برگزار شد، این اجلاس با همکاری شهرداری مشهد و وزارت خارجه ایران با انتخاب شهر مشهد به عنوان اولین پایتخت فرهنگی جهان اسلام  شروع به کار کرد.

نخستين اجلاس بین المللی شهرداران جهان اسلام در مشهد به مناسبت انتخاب مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 به همت و میزبانی شهرداری مشهد و همکاری وزارت امور خارجه ایران، همزمان با روز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) آغاز به کار کرد .

شهردار مشهد ایران در سخنان خود در این اجلاس اظهار داشت: مشهدالرضا به واسطه وجود بارگاه منور رضوی از جایگاه ویژه ای در جهان اسلام برخوردار است و سالانه این کلانشهر میزبان حدود 30 میلیون زائر داخلی و خارجی است لذا مشهد باید زمینه ساز بازنمایی سبک زندگی اسلامی و مرکز صدور فرهنگ رضوی به دنیا باشد.

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد تصریح کرد: رشد و شکوفایی فرهنگ، تمدن و هنر در مشهد مدیون وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) است که اثرات پربرکتی در خطه خراسان داشته و دارد.

وی افزود: نقش پایتخت فرهنگی در توسعه شهرها، معماری اسلامی، بررسی فرصتها و چالشهای مدیریت شهری در شهرهای اسلامی، اشتراک تجارب شهرها در زمینه گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری، حصول درآمدهای پایدار، دیپلوماسی شهری و ایجاد پیوند دوستی بین شهرهای مختلف اسلامی از اهداف برپایی اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد است.

اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد با حضور 40 شهردار از 27 کشور اسلامی و 19 شهردار از ایران تا هفتم ماه ثور در مشهد ادامه دارد.

در این اجلاس شهرداران شهرهای بلخ و مزار شریف از افغانستان و شهر ادارنی از کشورهای پاکستان، سوریه، عمان، قرقیزستان ، لبنان، اتیوپی، سیرالئون، نیجریه، بوسنی، عراق، اردن، تانزانیا، روسیه، موریتانی، غنا، ساحل عاج و الجزایر حضور دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟