نتایج کانکور اعلام شد/ بالاترین نمره کانکور امسال 344.24

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27380

نتایج کانکور در افغانستان لحظاتی قبل از سوی مقامات در وزارت تحصیلات عالی اعلام شد، در این دور کانکور یکی از شرکت کنندگان با رضا ولد عوض رفعت 344.24 نمره حائز بالاترین نمره در این دوره از امتحانات ورود به تحصیلات عالی در کشور شد.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرده است، 62 هزار تن به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی راه یافته اند و 32 هزار تن دیگر به مؤسسات و نهاد‌های تحصیلی نیمه عالی راه یافته اند.

مسوولان در این وزارت پیش از این گفته‌ بودند که تلاش می‌کنند که هیچ داوطلبی بی‌نتیجه باقی نماند.

در این دور رضا ولد عوض از ولایت کابل توانسته است با کسب ۳۴۴.۲۴ بلندترین نمره کانکور را دریافت کند و به دانشگاه طبی کابل جذب شود.

اختر محمد چمن علی از ولایت غزنی با کسب ۳۴۴.۲۰ دوم نمره بلند را کسب کرده است و در دانشگاه طبی کابل جذب شده است.

ذبیح‌الله ولد رحمت از ولایت کابل با دریافت ۳۴۲.۶ نمره درجه سوم را کسب کرده و به دانشگاه طبی کابل جذب شده است.

در امتحان کانکور سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۰۷ هزار داوطلب اشتراک کرده بودند که از این میان ۶۲ هزار آن‌ها به پوهنتون‌های دولتی و بیش از ۳۲ هزار‌ شان به موسسات تحصیلات نیمه عالی دولتی راه پیدا کرده‌اند.

حامد عبیدی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفته است: نهایت تلاش وزارت تحصیلات عالی افغانستان این است که در سال روان ما از میان اشتراک کننده‌های امتحان کانکور کسی را بی‌نتیجه اعلان نکنیم و کسانی‌که به پوهنتون‌های دولتی راه پیدا نکرده‌اند و کامیاب نشده‌اند، آن‌ها را ما یا به تخفیف و یا به شکل رایگان به پوهنتون‌های خصوصی معرفی کنیم.

این امتحان کانکور در افغانستان در ماه حوت پارسال آغاز و در چند مرحله اخذ شد و این پروسه الی ماه سرطان امسال ادامه یافت.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان قبلاً گفته بود که به اساس تصمیم جدید، امتحان کانکور پس ازین به همین ترتیب از فارغان صنف‌های دوازده مکاتب اخذ و نتایج آن در ماه اسد اعلان می‌شود.

در سال‌های اخیر بنابر آنچه ظرفیت پائین جذب در پوهنتون‌ها و موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی افغانستان خوانده شده بود، تعداد زیادی از اشتراک کننده‌های امتحانات کانکور بی‌نتیجه مانده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟