نبیل در نشست قندهار: رهبران حکومت منافع شخصی را به منافع ملی ارجحیت می دهند

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 33945

سرانجام بعد از جنجال های بوجود آمده، نشست مخالفان سیاسی حکومت در قندهار با حضور ده ها تن از شخصیت های سیاسی و مردم برگزار شد. در این نشست رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی ضمن انتقاد از حکومت گفت که از ابتدای شروع به کار حکومت وحدت ملی مشخص رهبران این حکومت منافع شخصی را به منافع ملی ارجحیت می دهد.

شماری از منتقدان سیاسی حکومت، نمایندگان مردم در مجلس، رهبران احزاب و مردم قندهار امروز (شنبه) پس از اینکه عطا محمد نور والی بلخ و باتور دوستم فرزند معاون اول رئیس جمهور اجازه پرواز به این ولایت را به دست نیاورند، نشست شان در پارک عینو مینه شهر قندهار برگزار کردند.

در این نشست اشتراک کنندگان از حکومت وحدت ملی به تندی انتقاد کردند و کارکردهای رییس جمهور غنی و رییس اجرائی را زیر سوال بردند. سخرانان در این نشست خواستار ایجاد وحدت میان شهروندان کشور شدند و تأکید کردند که باید در کمیسیون‌های انتخاباتی اصلاحات به وجود بیاید.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور و از اعضای برجسته جریان سیاسی، محور مردم، در این نشست گفته که در میان شهروندان کشور با استفاده از نام قوم، زبان و نژاد تفرقه اندازی می‌شود.

وی افزوده که پس از به میان آمدن حکومت وحدت ملی انتظار می‌رفت وضعیت کشور بهتر شود، اما از همان روز اول شروع کار این حکومت، واضح شد که برای رهبران حکومت منافع تیمی، گروپی و شخصی مهم است و منافع ملی اهمیت ندارد.

بشیر احمد ته ینج، سخنگوی حزب جنبش ملی نیز در هنگام سخنرانی اش در نشست قندهار گفت که دولت مرکزی مانع اشتراک والی بلخ و سرپرست حزب جنبش ملی در نشست متذکره شده‌است.

آقای ته ینج گفت که از این نشست حمایت می‌نماید اضافه کرد که در آیندۀ نزدیک، شمال افغانستان نیز شاهد برگزاری چنین نشست‌ها به‌خاطر بیرون رفت از وضعیت کنونی خواهد بود.

سخنگوی حزب جنبش می‌گوید که آقای غنی برای تهیه یک استراتژی مکمل حکومتداری در افغانستان ناکام بوده و درحال حاضر او و تیمش به دنبال مهندسی کردن انتخابات آینده کشور می‌باشند.

ظاهر قدیر نماینده مردم در ولسی جرگه در این نشست گفته که فساد نسبت به گذشته بیشتر شده و افغانستان به سمت اشتباه در حرکت است. این عضو مجلس نمایندگان رییس جمهور را متهم به قانون شکنی می‌کند و تأکید می‌کند که باید کمیسیون انتخابات اصلاح شود، در غیر آن قابل قبول برای مردم نیست.

اشتراک کنندگان در این نشست با صدور قطع‌نامه‌ای کارکردهای حکومت در زمینه اصلاحات انتخاباتی، پروسه صلح، ایجاد کار، مبارزه با فساد، تأمین امنیت و دیگر موارد را ناکافی خوانده و خواستار اصلاحات انتخاباتی شدند. در این قطع‌نامه تأکید شده بود که باید نیروهای امنیتی افغان تجهیز شوند و از ایجاد اختلاف میان اقوام افغانستان جلوگیری شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟