نباید تروریست ها به گروه های خوب و بد تقسیم کنیم

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31143

سید اکبر الدین نماینده دائم هند در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت حمایت از افغانستان در مبارزه با تروریسم، گفت: نباید تروریست ها را به گروه های خوب و بد تقسیم کرد.

سید اکبر الدین روز گذشته (سه شنبه) در نشست ویژه بررسی شرایط افغانستان در شورای امنیت با اشاره به تعامل میان دو کشور هند و افغانستان تصریح کرد دوستی و همکاری استراتژیک میان این دو کشور، برخاسته از یک اعتقاد راسخ است نه یک رابطه معمولی و تشریفاتی .

وی افزود : هند به عنوان دوست افغانستان از استمداد صلاح الدین ربانی وزیر خارجه آن کشور در جهت حفظ و تقویت دستاوردهایی که به گفته او در این 15 سال در افغانستان حاصل شده است، حمایت قاطع می کند.

وی ادامه داد: کشورش هم اکنون همکاری های تازه ای را در زمینه های توسعه با افغانستان آغاز کرده و در حال اجرای پروژه های متعدد عمرانی در سراسر این کشور با استفاده از کمک های یک میلیارد دالری آمریکا در سال گذشته است .

نماینده دائم هند در سازمان ملل با بیان این که مردم افغانستان در دهه گذشته یکی از بزرگترین قربانیان نقض حقوق انسانی از سوی تروریسم بوده اند، حمایت و استقبال خود را از نامزدی صلاح الدین ربانی برای شرکت در انتخابات شورای حقوق بشر افغانستان که قرار است در سال آینده انجام گیرد، اعلام کرد.

اکبر الدین با تشکر از توجه دبیر کل سازمان ملل به کمبود ها و نارسایی های عملکردی کمیته حمایت این سازمان در افغانستان (یوناما) خواستار تقویت توانمندی های این کمیته در اجرای وظائف محوله به آن با مشورت و هماهنگی کامل و مستمر با دولت افغانستان شد.

وی تاکید کرد تلاش ها و همکاری های بین المللی با افغانستان چه از سوی سازمان ملل و چه سایر گروه ها و مجموعه های بین المللی بایستی با تلاشی مستمر در حمایت و تقویت تمامیت ارضی این کشور توام باشد.

وی تصریح کرد در این راستا اولویت اصلی جامعه بین المللی بایستی این باشد که اجازه داده نشود برخی از کشورهای منطقه به مامنی برای تروریست ها تبدیل شوند.

اکبر الدین بدون اشاره به کشور خاصی، همه گروه های تروریستی را یکسان و به یک اندازه جنایت کار و مستحق مبارزه و نابودی دانست و تاکید کرد نباید میان گروه های طالبان، شبکه حقانی، القاعده، داعش، لشکر الطیبه و جیش المحمد و دیگر گروه های تروریستی تفاوتی قائل شد و آن ها را به گروه های تروریستی خوب و بد تقسیم کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟