ناکامی های جنرال آمریکایی پس از ختم ماموریت دو ساله اش در افغانستان

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46849

جنرال جان نیکلسون فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو که در آغاز ماموریتش در افغانستان وعده هایی مبنی بر نابودی تروریست ها در افغانستان داده بود، با ناکامی از مقامش در این پست خداحافظی کرد.

نیکلسون برای مدت دو سال فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ماموریت حمایت قاطع به رهبری آمریکا بود. او روز گذشته در مراسمی در کابل جای خود به جنرال اسکات میلر داد.

این فرمانده چهار ستاره آمریکایی در آغاز ماموریتش دو وعده بزرگ به مردم افغانستان داده بود. وعده‌های که با پایان ماموریت دوساله‌اش نیز عملی نشد.

او سال ۲۰۱۷ را پایان فعالیت داعش درافغانستان عنوان کرده بود و وعده دیگرش نیز این بود که گروه طالبان را به پای میز صلح خواهد کشاند.

این فرمانده ۶۰ ساله آمریکایی حدود 10 سال در جنگ افغانستان حضور داشت و در سمت‌های مختلف نیروهای آمریکا در افغانستان کار کرده‌است.

با توجه به حضور بلند مدت او در افغانستان، نیکلسون در نخستین روز کاری‌اش به عنوان فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مارس ۲۰۱۶ میلادی برای خود اهداف سختی را تعیین کرد.

او گفته بود که علاوه بر محو داعش از افغانستان تلاش می‌کند که حکومت افغانستان را بر ۸۰ درصد خاک این کشور حاکم سازد و طالبان را مجبور به مذاکره کند و یا آن را از بین ببرد.

این جنرال آمریکایی در دوران ماموریتش روزهای دشواری را سپری کرد. برای نخستین بار در جنگ 17 ساله افغانستان، نیروهای آمریکایی کارخانه‌های تولید مواد مخدر را در افغانستان هدف قرار دادند و نظامیان آمریکایی بزرگترین بمب غیرهسته‌ای خود موسوم به مادر بمب‌ها را بر یک پایگاه داعش در منطقه اچین ولایت ننگرهار پرتاب کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟