نانسی پلوسی: فکر نمیکنم گزارش «مولر» ترامپ را تبرئه کرده باشد

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 55093
نانسی پلوسی

رئيس مجلس نمايندگان آمريکا گفت: فکر می کنم گزارش رابرت مولر واضح است و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمريکا تبرئه نشده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر دوشنبه در واشنگتن گفت: «فکر نمی کند رابرت مولر مشاور ویژه وزارت دادگستری در گزارش خود ترامپ را تبرئه کرده باشد».

نانسي پلوسی گفت: «فکر می کنم گزارش مولر واضح است: رئیس جمهور تبرئه نشده است». وی در حالی که در راهرو حرکت می کرد و خبرنگاران از وی سؤال می پرسیدند گفت: «نمی خواهم درباره حمله به دموکراسی مان در راهروی زیرزمین کنگره نشست خبری برگزار کنم».

خبرگزاري صدا و سیمای ایران به نقل از آسوشيتدپرس نوشت؛ دموکرات های مجلس نمایندگان، از جمله پلوسی، وزات دادگستری آمریکا را تحت فشار گذاشته اند تا متن کامل گزارش رابرت مولر را در اختیار آنها قرار دهد، این در حالی است که جمهوریخواهان با خوشحالی از آنها خواسته اند از تمرکز بر موضوع تحقیق درباره روسیه دست بردارند.

دموکرات ها، دوشنبه در آستانه چند نشست راهبردی نشان دادند که تا حدی از تمرکز، دست کم روی تحقیقاتشان درباره ترامپ، خواهند کاست و تلاش خواهند کرد توجه خود را بر اهداف سیاسی معطوف کنند.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماع علنی با فلیکس ساتر، مشاور تجاری سابق ترامپ را که متولد روسیه است، به تعویق انداخت. ساتر به ترامپ در مذاکره درباره توافق مربوط به یک برج ترامپ در مسکو که در نهایت هم موفقیت آمیز نبود- کمک کرده بود.

روز گذشته رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار نتیجه گزارش خود مدعی شد رئیس جمهور آمریکا در زمان رقابت‌های انتخاباتی با روسیه تبانی نکرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟