نام پاکستان همچنان در فهرست خاکستری FATF قرار دارد

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 44369

گروه بین المللی اقدام مالی علیه تروریسم (FATF) در نشست اخیر خود در پاریس تصمیم گرفت تا نام پاکستان همچنان در فهرست خاکستری این گروه بماند.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که نشست اعضای گروه FATF در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد و خانم شمشاد اختر وزیر مالیه دولت انتقالی پاکستان ریاست هیات این کشور در این جلسه را برعهده داشت.

در این نشست رئیس هیات پاکستانی مواضع 26 ماده ای دولت اسلام آباد را درباره اقدامات علیه پولشویی، جلوگیری از تامین مالی گروه های تروریستی و برخورد با گروه های غیرقانونی مطرح کرد.

وزیر دارایی دولت موقت پاکستان همچنین از مسئولان گروه بین المللی اقدام مالی خواست تا نام این کشور را از فهرست رصد حذف کند.

بر اساس اعلام رسانه های پاکستانی، با قرار گرفتن نام اسلام آباد در فهرست خاکستری گروه بین المللی اقدام مالی خطر احتمال قرار گرفتن نام این کشور همچنین در فهرست سیاه اتحادیه اروپا وجود دارد.

به گفته وزیر کشور دولت انتقالی پاکستان، گروه FATF از سوی آمریکا و هند تحت فشار قرارداد و حتی این گروه کشورهای ترکیه، چین و عربستان سعودی را نیز تحت فشار قرار داده است.

از سال 2012 تا سال 2015 نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داشت اما بعدها بر اثر اقدامات اسلام آباد در مبارزه با تروریست‌ها نام این کشور از این فهرست خاکستری حذف شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟