نامه سرگشاده عبدالرزاق وحیدی به رئیس جمهور

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیدیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 44574

رئیس صاحب جمهور٬ داکتر محمد اشرف غنی!

تا همین لحظه که این نامه سرگشاده را می‌نویسم٬ به شما باور دارم که قضاوت یکسان و عادلانه‌ای درباره همه همکاران پیشین خود داشته‌ و در مجموع نسبت به همه شهروندان افغانستان تبعیض نداشته باشید.

در دو سال اخیر٬ چندین وزیر خانه‌نشین و برخی‌ها نیز به فساد متهم شدند ولی هیچ دوسیه ای نهایی نگردید تا اعتماد از دست رفته مردم به دستگاه قضایی و استقلالیت آن برگردد. این در حالی است که مشاور شما آقای ملکزی فراتر از صلاحیت ماده ۱۳۴ قانون اساسی به تحقیق پرداخت. حتی بدون حضور پولیس و حارنوالی دروازه‌های دفتر دو وزیر توسط قطعه محافظ ریاست جمهوری -که به پی پی اس معروف است- لاک و مهر شد و در یک مورد حتی دهلیزها نیز با تخته‌های بزرگ مسدود گردید.

اینها همه بماند به جای خودش٬ چون باور دارم که تاریخ عادلانه‌تر قضاوت خواهد کرد.

اما مردم بزرگ افغانستان شگفت‌زده شدند٬ وقتی شنیدند که چگونه به یک وزیر دیگر دو مدال با ارزش اعطا شد. آن هم وقتی که او یعنی آقای اکلیل حکیمی٬ منحیث تنها فرد در کابینه٬ مسئولیت شفاف جمع‌آوری محصول خدمات مخابراتی را بر عهده داشته و تا این لحظه در برابر قانون و در پیشگاه ملت بزرگ افغانستان متهم به حیف و میل مالیه کرِدیت کارت‌های‌شان است.

اگر این مدال تشریفاتی است و محدود به دیوارهای ارگ ریاست جمهوری بدور از منظر ملت و افکار عامه می‌باشد٬ حرفی نیست. اما اگر این مدال به نمایندگی از ملت بزرگ افغانستان به آقای اکلیل حکیمی اعطا شده٬ مردم قبل از آن می‌خواهند تا وزیر پیشین مالیه٬ در مورد اتهام وسیع حیف و میل محصول مخابراتی به آنها توضیح دهد.

به روز چهارشنبه هفته گذشته٬ آقای اکلیل حکیمی در مصاحبه‌ای که از تلویزیون طلوع نشر گردید٬ متأسفانه ابهامات تازه‌ای را در مورد شفافیت محصول مخابراتی در ذهن مخاطبین خود ایجاد کرد.

در جهت رفع این ابهامات٬ اینجانب منحیث یکی از جوانب دعوی٬ در ایمیلی که شما نیز در آن کاپی می‌باشید٬ به اقای اکلیل حکیمی پیشنهاد اشتراک در یک مناظره تلویزیونی را در پیشگاه ملت بزرگ افغانستان داده‌ام. همزمان موضوع را در فضای مجازی نشر کردم که مورد استقبال گسترده مخاطبین نیز قرار گرفت. اما آقای حکیمی همانگونه که متکبرانه خود را در مقابل شورای وزیران و سایر نهادهای قانونی (حتی لوی‌حارنوالی) پاسخگو نمی‌دانست٬ به این خواست مردم شریف و بزرگ افغانستان نیز بی‌اعتنایی می‌کند.

از سوی دیگر در چهارمین نشست سالانه اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد، بدون ذکر نام٬ شما از برگزاری اولین محکمه خاص و  نهایی شدن دوسیه‌های فساد اداری دو تن از وزیران اطمینان دادید. نخست امیدوارم که آن دوسیه همین قضیه «حیف و میل محصول مخابراتی و عدم ایجاد سیستم ریل‌تایم باشد» باشد و دوم آنکه آن دو وزیر من و آقای اکلیل حکیمی باشیم. در این صورت انتظار دارم تا جریان محکمه ما (دو نفر وزیران پیشین کابینه شما) به صورت علنی برگزار گردد و حتی برخی از رسانه‌های تصویری آن را به صورت زنده پوشش دهند.

اینجاست که مردم بزرگ افغانستان و میلیون‌ها شهروندی که مشترکین شرکت‌های مخابرتی هستند٬ انتظار دارند تا شما منحیث زعیم ملی٬ مداخله نموده و به آقای اکلیل حکیمی هدایت دهید تا در این مناظره اشتراک نماید و یا در محکمه خاص حاضر شود. تا هر دو وزیر پیشین کابینه‌تان کارکردهای خویش را در مقابل مردم بزرگ افغانستان و ترازوی عدالت به قضاوت بسپارند.

در صورتی‌که وزیر پیشین مالیه در مورد اتهام‌های وسیع «حیف و میل محصول مخابراتی» سکوت نماید و یا در محکمه خاص حضور نیابد٬ آنگاه مردم بزرگ افغانستان در مورد تقدیرها و اعطای مدال‌های افتخار از سوی ارگ ریاست جمهوری طور دیگری قضاوت خواهند نمود و ارزش آن مدال‌های با افتخار تنها در حد یک نمایش تشریفاتی برای دفاع از دزدان بیت‌المال سقوط خواهند کرد.

امیدوارم تا ارگ ریاست جمهوری به این نامه سرگشاده پاسخی در خور شایسته‌گی مردم بزرگ افغانستان بدهد.

با عرض حرمت و احترام

عبدالرزاق وحیدی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟