نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی امروز به ریاست جمهوری معرفی می‌شوند

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 53792

مسوولان در بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) می‌گویند که تا ختم امروز (2 حوت) فهرست 15 نفری نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی به ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.

رییس جمهور غنی به تاریخ 23 دلو با توشیح طرح تعدیل قانون انتخابات، اعضای هر دو کمیسیون انتخابات را از سمت‌‌های شان برکنار کرد.
آقای غنی همچنان از احزاب سیاسی ثبت شده در وزارت عدلیه و  نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات خواست تا نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی را گزینش و فهرست آنان را ریاست جمهوری ارسال کنند.
در همین حال مسوولان نهادهای ناظر انتخاباتی می‌گویند که روند بررسی اسنادی نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی نهایی شده و امروز به ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.
به نوشته جمهور؛ «مروه امینی» سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به فیفا می گوید: حدود 150 نفر اسناد خویش را به ما ارسال کرده بودند که دو تن آنها به دلیل پایین بودن سن‌شان در همان ابتدا حذف شدند.
وی بیان داشت: همکاران ما تا ختم روز گذشته (1حوت) همه اسناد ارسالی را بررسی کردند و امروز نیز این اسناد دوباره به دلیل اطمینان خاطر بررسی می‌شوند.”
خانم امینی گفت:ما تا ختم امروز فهرست 15 نفری به شمول 5 زن را به حیث نامزدان کمیسیون‌های انتخابات به ریاست جمهوری ارسال می‌کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟