ناظران احزاب سیاسی: اسناد تقلب‌ در انتخابات پارلمانی به گونه هدفمند از بین برده شده‌اند!

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 53725

شماری  از ناظران احزاب سیاسی و جامعه مدنی ادعا دارند که اسناد تقلب در روند انتخابات پارلمانی به گونه هدفمند از بین برده شده‌اند.

سید بشیر بشرمل رییس دبیرخانه حزب ملت متحد افغانستان در یک نشست خبری در کابل مدعی شد که اسناد تقلب در انتخابات گذشته پارلمانی در کمیسیون‌های انتخاباتی نابود شده است.
آقای بشرمل گفت که همزمان با برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، اسناد تقلب در کمیسیون‌های نیز به شکل هدفمند از بین رفته و کمیشنران جدید نمی‌توانند آرای پاک را از ناپاک تفکیک کنند.
وی افزود که حکومت با معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی باید به تصمیم‌های گذشته کمیسیون‌های انتخاباتی که براساس قانون نهایی می‌باشند رجوع نماید.
این درحالی است که، محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی و رییس تیم انتخابات صلح و اعتدال نیز می گوید کمیشنران  پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی اسنادی مبنی بر دخالت حکومت در مدیریت تقلب انتخابات در اختیار داشتند که بعضا از بین رفته و به برخی دیگر باید توجه صورت بگیرد.
حکومت هفته گذشته در پی اعتراضات گسترده علیه کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی اعضای این کمیسیون‌ها را از وظایف شان برکنار نموده و با دادستانی کل معرفی کرد.



نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟