ناتو پس از ۲۰۱۶ هم فعالیت نظامی در افغانستان خواهد داشت

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 5357

خبرگزاری اطلس ـ «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان همکاری‌های آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل پایتخت بلژیک اعلام کرد: این سازمان پس از پایان مأموریت حمایت قاطع در سال 2016 همچنان در افغانستان حضور خواهد داشت.

وی که در نشست وزیران خارجه‌ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که در آنتالیای ترکیه برگزار شده بود، صحبت می‌کرد، گفت: پس از پایان مأموریت حمایت قاطع، همکاری‌های دراز مدت ناتو با افغانستان، ادامه خواهد داشت.

استولتنبرگ اظهار داشت: افغانستان هنوز هم مکانی خطرناک است و نیروهای امنیتی این کشور با چالش‌های بزرگی رو به رو هستند.

دبیر کل ناتو با تأکید بر ادامه همکاری‌های این پیمان با افغانستان گفت: پس از سال 2016، در کنار مأموریت حمایت قاطع، فعالیت‌های نظامی نیز خواهیم داشت.

نشست دو روزه وزیران کشورهای عضو ناتو در شهر آنتالیا ترکیه برگزار که در این نشست در مورد اوضاع افغانستان، اوکراین و فعالیت‌های داعش رایزنی شد.

استولتنبرگ پیش از آغاز به کار این نشست گفته بود: همکاری‌های درازمدت ما با افغانستان پس از پایان مأموریت حمایت قاطع، ادامه خواهد داشت. زمانی که این مأموریت پایان یابد، تصمیم خواهیم گرفت که وارد یک صفحه‌ تازه از همکاری‌های درازمدت شویم.

وی افزوده بود: حمایت ناتو از دولت و مردم افغانستان تا هنگامی ادامه خواهد داشت که اعضای ناتو مطمئن شوند که سرمایه‌گذاری‌ کشورهای عضو این سازمان در افغانستان حفظ خواهد شد.

دبیرکل ناتو با اشاره به این که در سال جاری نیروهای امنیتی افغان مسوولیت کامل امنیتی کشورشان را بر عهده دارند، گفت که هنوز هم این نیروها با چالش های روبرو هستند.

با پایان مأموریت نظامی نیروهای بین‌المللی در افغانستان، کشورهای عضو ناتو مأموریت تازه‌ای با نام حمایت قاطع را آغاز کردند.

حدود دوازده هزار نظامی خارجی که در این مأموریت سهم دارند، در حال حاضر به نیروهای امنیتی افغان مشاوره و آموزش می‌دهند.

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟