ناتو به ادامه حمایت هایش از افغانستان تا بعد از سال 2024 تاکید کرد

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17849

حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی که در جلسه‌ی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) که با حضور ۲۸ سفیر عضو این سازمان شرکت داشت، در یک کنفرانس مطبوعاتی خواستار تجهیز بیشتر نیروهای هوایی افغان از سوی ناتو و به ویژه امریکا شد، مقامات ناتو اعلام کردند؛ حمایت ها و کمک های این سازمان بعد از سال 2024 نیز به افغانستان ادامه می یابد

روز گذشته (سه شنبه) معاون سرمنشی ناتو روزی گاتی در ملاقات با مشاور امنیت ملی در بروکسل اعلام کرد این سازمان کمک های نظامی خود را به نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می دهد.

در اعلامیه ای که از شورای امنیت ملی به نشر رسیده است گفته شده؛ خانم گاتی از شجاعت و سربازی عساکر افغان ستایش نموده و اظهار داشت که افغان‌ها در مبارزه علیه تروریزم متعهد می‌باشند.

مشاور امنیت ملی افغانستان از پیمان ناتو بخاطر حمایتش از پروسه صلح افغانستان مخصوصاً موافقتنامه صلح با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار سپاسگزاری نمود.

به گفته آقای اتمر، این پیشرفت برای مخالفین حکومت افغانستان پیام می‌فرستد که حکومت افغانستان و متحدین بین‌المللی‌اش برای ایجاد صلح از هر فرصت استفاده می‌کنند.

آقای اتمر می گوید؛ با وجود مشکلات اما خوشبختانه نیروهای امنیتی افغان پیشرفت‌هایی خوب داشتند، با آن که ما شاهد شدت‌[گرفتن] ناامنی در نقاط مختلف کشور بودیم، و به این دلیل خواستار تجهیزات هوایی می‌باشیم تا آن‌ها بتوانند به تنهایی در عملیات‌ها کار کنند و موفق باشند.»

این در حالی است که از دو سال بدین سو، نیروهای امنیتی افغان خود تمامی مسوولیت‌های امنیتی را در کشور به دوش دارند و تقویت نیروهای هوایی افغان، می‌تواند به توانایی‌های‌شان بیفزاید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟