ناامنی باعث شده است تا زنان ولسوالی درزاب ولایت جوزجان سلاح بردارند

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16685

ناامنی و عدم توجه دولت به بعضی از مناطق باعث شده است تا ده ها تن از زنان در ولسولی درزاب جوزجان بر علیه مخالفین مسلح دولت و تروریست های وابسته به داعش سلاح بردارند.

به گفته مسئولان، پیش از این نیز ده‌ها تن از زنان قریه‌های اطراف ولسوالی درزاب بخاطر دفاع از مناطق شان مسلح شده بودند.

خانم مرزاخال باشنده یکی از قریه‌های اطراف دور دست ولسوالی درزاب که خود را قوماندان خیزش‌های زنان معرفی می‌کند، گفته است که آن‌ها بر علیه گروه طالبان و افراد وابسته به داعش سلاح برداشته اند.

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان می گوید، ۱۷ قریه اطراف ولسوالی درزاب را همین حالا ناامنی‌ها شدیداً تهدید می‌کند بخاطری‌که تعداد نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی اندک است مجبور شدند تا همین خیزش‌های مردمی به خانواده‌های‌شان سلاح توزیع کنند.

خانم صدف به رادیو آزادی گفته است که “این ها از نو عروس گرفته تا دختر و خانم‌های‌شان را مسلح ساختند تا در قبال‌شان ایستادگی کنند و در مقابل طالب و داعش بجنگند.”

در همین حال محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می‌گوید، این دومین بار است که زنان در ولسوالی درزاب مسلح شده بر علیه طالبان و گروه داعش اعلام جنگ می‎کنند.

تعدادی از این زنان مسلح می‌گویند که این گپ تازۀ نیست که آن‌ها بر علیه گروه‌های طالبان و داعش مسلح شده‌اند، به گفته آن‌ها در دوران تجاوز قشون سرخ شوروی سابق نیز سلاح گرفته و در صفوف مجاهدین دوشادوش مردان‌شان بر علیه سربازان شوروی جنگیده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟