ناامنی‌های ولایت فراه و ازدحام خودروهای باربری در مرز اسلام‌قلعه

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 42799

ناامنی‌ها در ولایت فراه سبب شده تا موترهای باربری برای رسیدن به ایران، به سوی بندر اسلام قلعه ولایت هرات هجوم بیاورند و این مسأله سبب ازدحام این موترها در این بندر و به وجود آمدن مشکلات گمرکی شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، به نقل از تلویزیون یک، جنگ‌های اخیر در فراه سبب شده که موترهای بازرگانی فرآورده‌های داخلی و ایرانی از مسیر مرز میلک به بندر اسلام قلعه در هرات کشیده شوند.

به گزارش اتاق تجارت و صنایع افغانستان، روزانه نزدیک به ۶۰۰ موتر باربری در مرز اسلام‌قلعه و دوغارون منتظر گذشتن از مرز اند؛ در حالی که ظرفیت این بندر کمتر از ۴۰۰ موتر است.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع می‌گوید که پایین بودن ظرفیت در دو سوی مرز و نیز به درازا کشیدن طی مراحل گمرکی، سبب شده که موتر‌های باربری و ترانزیتی کشور روزها در بندر اسلام قلعه متوقف بمانند.

اما ریاست عمومی گمرک‌ها این گفته‌ها را رد می‌کند.

احمد رشاد پوپل، رییس عمومی گمرک‌های افغانستان گفت که ظرفیت در بندر اسلام قلعه به حد کافی بلند است و روزانه تا ۴۰۰ موتر باربری طی مراحل می شود.

با این وجود نیز، شماری از بازرگانان هرات ازدحام موترها در مرز اسلام قلعه را نگران‌کننده می‌خوانند و می‌گویند که توقف موترها در این بندر، زیان‌های مالی زیادی به آن‌ها می‌رساند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟