ناآرامی های غزنی توسط پاکستان هدایت میشود

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10652

اطلاعات نیروهای کشفی نشان می‌دهد که دو جنرال پاکستانی به نام‌های حامد وملاسعد، همراه شماری از فرماندهان طالبان افغانی که از ولایت‌های اطراف غزنی دور هم جمع شده اند، جنگ در برابر نیروهای دولتی در غزنی را رهبری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از سلوم وطندار، والی غزنی به مردم اطمینان می‌دهد که این ولایت هرگز سقوط نخواهد کرد و نیروهای امنیتی تمامی حملات طالبان را دفع خواهد کرد.

وی می‌افزادید که نیروهای طالبان و گروه‌های مسلح ترک و ازبک، بدون برنامه‌ریزی و فرمان جنرالان پاکستانی هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

از سوی دیگر، محمدعلی احمدی معاون ولایت غزنی می‌گوید که جهت جنگ تغییر کرده است و در نتیجۀ مقاومت در پاسگاهای حومۀ شهر، بمباردمان قوای هوایی و آتش توپخانۀ ارتش، ۱۱۳ طالب کشته و زخمی شده و شماری دیگر از اعضای این گروه دستگیر شده اند.

در حال حاضر زنده‌گی مردم در شهر به حالت عادی برگشته است و بازارها و دکان‌ها و کوچه‌ها دوباره شلوغ و پررفت‌وآمد شده اند. سیف‌الله و رحیم دو شهروند غزنی در صحبتی با سلام‌وطندار می‌گویند که در روزهای گذشته اوضاع شهر چندان خوب نبود و مردم در نگرانی به سر می‌بردند؛ اما اکنون شرایط تغییر کرده و مردم نیز دوباره به بازارها آمده اند و احساس امنیت می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟