میلیتری تایمز: ارتش آمریکا صدها حمله هوایی به افغانستان را پنهان کرده است

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17709

یک سایت خبری معتبر در آمریکا گزارشی را پخش کرده است که نشان می دهد؛ ارتش ایالات متحده آمریکا در سال 2016 حداقل 456 حمله هوایی به نقاط مختلف افغانستان انجام داده است که در گزارش نیروی هوایی آمریکا ثبت نشده است.

در این گزارش گفته شده است؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هزاران حمله هوایی ارتش آمریکا را در سال های حمله به عراق و سوریه و افغانستان پنهان کرده است.

سایت خبری میلیتری تایمز روز یکشنبه با انتشار گزارشی درباره پنهانکاری ارتش امریکا در حملات هوایی به کشورهای هدف در خاورمیانه تصریح کرد: تنها در سال 2016 آمریکا دست کم 456 حمله هوایی به افغانستان انجام داده که در گزارش های نیروی هوایی آمریکا ثبت نشده است. این حملات شامل عملیات هلیکوپترها و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور نیز می شود.

بر اساس گزارش این سایت خبری که خود را موسسه اطلاع رسانی مستقل معرفی می کند، گزارش های ناقص از سال 2001 آغاز شده است و حدود 15 سال است که نیروی هوایی آمریکا در این زمینه مخفی کاری می کند.

ارتش آمریکا هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

حملات هوایی آمریکا به ویژه با هواپیماهای بدون سرنشین باعث مرگ ده ها هزار غیرنظامی شده است که در گزارش های ارتش آمریکا از این کشتارها با عبارت «تلفات حاشیه ای» یاد می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟