میلیتاری تایمز: آمریکا در 4 سال آینده 159 هلیکوپتر بلک هاک به افغانستان می دهد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 22762

یک رسانه خارجی در مطلبی نوشته است، مقامات افغانستان و آمریکایی از تجهیز نیروی هوایی افغانستان با ۱۵۹ هلیکوپتر بلک‌هاک در طی چهار سال آینده خبر دادند.

به گزارش میلیتاری تایمز، این تعداد هلیکوپتر برای جایگزین کردن هلیکوپترهای چندمنظوره نوع 17-Mi روسی در افغانستان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در این گزارش به نقل از یک مقام رسمی امنیتی آمریکا آمده است که ۵۳ فروند از این تعداد هلیکوپترها در جریان سال جاری به افغانستان فرستاده خواهد شد.

میلیتاری تایمز، به نقل از «احمدشاه کتوازی»، تحلیلگر سیاسی در سفارت افغانستان واقع در واشنگتن دیسی، نوشته است که این هلیکوپترها علاوه بر توانمندسازی نیروهای افغان برای بیرون رفت از بن‌بست وضعیت امنیتی در افغانستان، یک امر حیاتی محسوب می‌شود.

در این گزارش از قول کتوازی آمده است که با جود دخالتهای همسایه‌ها، نیروهای امنیتی افغانستان با بیش از ۲۰ گروه تروریستی در جبهه‌های مختلف، در حال مبارزه می‌باشد.

بنابر این گزارش،  در حال حاضر نیروهای افغانستان  ۷۸ هلیکوپتر 17-Mi روسی در حال فعالیت هستند که به گزارش سیگار ۱۸ نوع از این هلیکوپترها به دلیل فرسودگی غیرقابل استفاده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟