میزبانی جان کری از اشرف غنی و عبدالله در کمپ دیوید

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 3212

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، دوشنبه آینده (۲۳ مارس) میزبان اشرف‌غنی رئیس‌جمهور، عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی و مقامات کلیدی حکومت وحدت ملی افغانستان در کمپ «دیوید» است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، مسائل امنیتی، توسعه اقتصادی و حمایت واشنگتن از روند صلح تحت رهبری دولت کابل از جمله موضوعاتی است که در دیدار جان کری با مقامات حکومت وحدت ملی افغانستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مقامات کابینه دولت آمریکا از جمله «اشتون کارتر» وزیر دفاع و «یاکوب جوزف جک لیو» وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز جان کری را در میزبانی رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان همراهی خواهند کرد.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا افزود: پس از دیدار مقامات آمریکا و افغانستان، جان کری، اشتون کارتر، اشرف‌غنی و عبدالله در کنفرانس خبری مشترک در کمپ دیوید شرکت خواهند کرد.

باراک اوباما هفته گذشته در یک کنفرانس ویدئویی با اشرف‌غنی رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، در آستانه سفرشان به کالیفرنیا در مورد بهبود وضعیت و پیشرفت‌های سریع در حکومت وحدت ملی، مبارزه با تروریسم و تقویت نیروهای امنیتی افغان بحث و گفت‌وگو کرده بود.

این در حالی است که «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از اشرف‌غنی برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره آمریکا دعوت کرده است.

به گفته بینر، موضوع سخنرانی رئیس‌جمهور در کنگره آمریکا در مورد بهبود و گسترش روابط کابل – واشنگتن خواهد بود.

دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس‌جمهور افغانستان برای سخنرانی در کنگره این کشور در حالی انجام می‌شود که بیش از نیمی از نیروهای آمریکایی قرار بود تا پایان سال جاری میلادی خاک افغانستان را ترک کنند و تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۱۶) نظامیان این کشور به خانه‌هایشان بازگردند.

اما چندی قبل آسوشیتدپرس گزارش داد که آمریکا طرح مربوط به خروج بیش از نیمی سربازان خود از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی را متوقف کرده و در برابر خواسته فرماندهان نظامی این کشور مبنی بر حفظ تعداد سربازان بیشتر در افغانستان تسلیم شده است.

براساس این گزارش، ممکن است رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اشرف‌غنی به واشنگتن، جدول زمانی جدیدی برای خروج نیروهای این کشور به وی ارائه کند.
اشرف‌غنی در ۲۵ ماه آینده میلادی (مارس) به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان پس از حامد کرزی در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟