میدل ایست آی: پادشاه عربستان دو هزار برابر بیشتر از دونالد ترامپ معاش دریافت می کند

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37995

یک سایت خبری انگلیس فاش کرد، معاش دریافتی ماهانه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دو هزار برابر معاش سالانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

میدل ایست آی در گزارشی مبلغی معاش که سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان ماهانه از خزانه دولت عربستان دریافت می‌کند را با حقوقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سالانه دریافت می‌کند، مقایسه کرد.

سایت خبری “میدل ایست‌ آی” فاش کرد، پادشاه عربستان هر ماه دو هزار برابر حقوق دریافتی ترامپ در کل سال را دریافت می‌کند و در مقایسه با ترزا می، نخست وزیر انگلیس این اختلاف بسیار بیشتر می‌شود.

دیوید هرست، نویسنده مشهور انگلیسی در مقاله‌ای به مصارف بیهوده در عربستان پرداخت و نوشت، یک منبع نزدیک به دفتر پادشاهی عربستان به من اطلاع داد، دریافتی‌های پادشاه از خزانه اکنون به حدود سه میلیارد ریال عربستان می‌رسد و این معادل ۸۰۰ میلیون دالر در ماه است، کسی تصور نکند که این عدد اشتباه تایپی است، نه این عدد درست است، هشت صد میلیون دالر در ماه!

هرست با مقایسه دریافتی‌های پادشاه عربستان با حقوق نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا نوشت، نخست وزیر انگلیس سالانه مبلغی حدود ۱۵۰ هزار و ۴۰۲ پوند دریافت می‌کند، این مبلغ شامل ارزش آپارتمانی که او در دفتر ریاست جمهوری در داونینگ استریت ساکن است و دیگر اماکن اقامت رسمی‌اش نمی‌شود و رئیس جمهور آمریکا سالانه ۴۰۰ هزار دالر دریافت می‌کند اما پادشاه عربستان برای خودش پرداختی ماهانه‌ای معادل دو هزار برابر دریافتی یک سال کامل ترامپ را تایید و پرداخت می‌کند.

این اطلاعات در حالی منتشر شده که عربستان عملیات گسترده امنیتی را برای مبارزه با فساد آغاز کرده و تعداد زیادی از شاهزادگان، مسئولان، صاحبان شرکت‌ها، ثروتمندان و تجار عربستانی را شامل شده  و اموال برخی از آنها مصادره شده‌اند.

همزمان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز با وجود اعتراض‌های گسترده علیه عملیات نظامی این کشور علیه یمن و نقض حقوق بشر در عربستان، به انگلیس سفر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟