موگرینی: حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمیشناسیم

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 55759
موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری تونس (TAP) شرکت کرد، افزود: اتحادیه اروپا و اعضای آن این موضع هماهنگ و یکسان را مطابق با حقوق بین الملل و قطعنامه های 242 و 497 شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، فدریکا موگرینی درباره مهاجرت غیرقانونی به اروپا گفت که ” مهاجرت در مباحثات عمومی، مهاجرت بیشتر مواقع با کلید واژه هایی مانند ” بحران” یا ” تهدید” همراه است در حالی که این فقط یک امر تاریخی است”. وی یادآور شد که مهاجرت در همه اعصار و در همه جا وجود داشته و رویدادی معمولی است.

وی در این زمینه یادآور شد: ” به فرهنگ ها، زبان ها، تغذیه، هنرها، معماری ها و ادبیات ما نگاه کنید. این سیالیت انسانی و جابجایی آدم ها در خلق رویدادهای فرهنگی و در ایجاد رشد اقتصادی مشارکت داشته است و خواهد داشت.”

موگرینی یادآور شد که سومین بار در نشست اتحادیه عرب شرکت می کند. وی گفت: ” در فوریه گذشته، ما اولین بار یک نشست مشترک میان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب برگزار کردیم که به وضوح از اراده مشترک مان برای ورود به فصل تازه ای از همکاری بین دو طرف حکایت داشت.” وی تصریح کرد که ” اروپایی ها و اعراب مشترکا به این نتیجه رسیدند که پرداختن به تمامی چالش های مشترک اعم از امنیت منطقه ای، تروریسم، تغییرات آب و هوایی، مهاجرت، رشد اقتصادی پایدار، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، فوریت دارد”.

وی تاکید کرد: ” همچنین این مهم است که همگی درباره موضوع حقوق بشر با هم بحث و گفتگو کنیم. این مولفه ای است که اجازه می دهد جوامعی قوی تر و متساهل تر داشته باشیم، و تضمین کنیم که حقوق مدنی، حقوق اجتماعی و آزادی های فردی به طور کامل و همیشگی رعایت می شود.”

خبرگزاری صدا و سیمای ایران نوشت، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه افزود با وجود برخی اختلاف نظرهایی که ممکن است بین دو سازمان و گاه در متن سازمان هایمان درباره برخی موضوعات بروز کند، ما هر دو منافع مشترکی در برقراری ثبات در منطقه مشترک مان داریم و به همین دلیل است که هر دو طرف از ابتکار عمل ها و اقدامات سازمان ملل در بحران های منطقه ای، بالاخص در یمن، سوریه و لیبی حمایت می کنیم و در حمایت از صلح میان اسرائیل و فلسطین، مصمم هستیم”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟