مولوی هبة الله به عنوان رهبر جدید طالبان انتخاب شد

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 13210

گروه طالبان با تایید مرگ ملا اختر محمد منصور رهبرشان؛ مولوی هبة الله آخوندزاده را به حیث رهبر جدید خود تعیین کردند.

در خبرنامه ای که از سوی قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان به رسانه ها ارسال شده آمده است که ملا منصور به تاریخ اول جوزای ۱۳۹۵ ه.ش در منطقه نوشگی ایالت بلوچستان پاکستان در حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی کشته شده است.

در خبرنامه آمده است که شورای رهبری امارت اسلامی و تعدادی زیادی از علمای دینی پس از مرگ ملامنصور تشکیل جلسه داده و رهبر جدیدشان را تعیین کرده اند.

قاری احمدی گفته است که در این جلسه ، مولوی هبة الله آخوندزاده به حیث رهبر طالبان به توافق همه اعضای اشتراک کننده به حیث رهبر جدید طالبان تعیین شده است.

به گفته وی ؛ ملا سراج الدین حقانی پسر جلال الدین حقانی و ملا یعقوب پسر ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان نیز به حیث معاونین ، مولوی هبة الله آخوندزاده تعیین شده اند.

گفتنی است که پیش از این نیز گزارش هایی به نشر رسیده بود که اعضای ارشد طالبان پس از مرگ ملا منصور در کویته تشکیل جلسه داده و رایزنی ها برای تعیین رهبر جدیدشان را آغاز کرده اند.

باید یاد آور شد که از ملا محمد یعقوب، فرزند ملا عمر بنیانگذار طالبان، و سراج الدین حقانی، فرزند جلال الدین حقانی، به عنوان نامزدهای احتمالی برای جانشینی ملا منصور یاد می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟