موج گسترده تصفیه مقامات محلی در هرات

  • انتشار: ۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2284

رییس جمهور اشرف غنی در سفرش به هرات ٣٠ تن به شمول روساى ادارات ملکى و نظامى اين ولايت را برکنارکرد و آنان را به ارگانهاى عدلى و قضايى معرفى نمود.

رييس جمهور ديروز در راس هيئتى به هدف بررسى اوضاع امنيتى و حکومتدارى به هرات سفر نمود و پس از ديدار با مقامات محلی، نماینده های شورای ولایتی،فعالان مدنی و بزرگان ٣٠ مقام محلى ادارى و نظامى از وظايف شان برطرف کرد که از جملۀ آنان روسای ادارات څارنوالی، گمرک ، معارف ، مواد نفتی و برق و ١٥ قوماندان امنیه ولسوالی های ولايت و يک تعداد ولسوال ها هرات شامل اند.

رییس جمهور در نشست خبرى شب گذشته در هرات گفت که شکایات زیادی از روساى معارف ، برق ، مواد نفتی ، گمرک و برخی مسوولینی که درتشریح اموال تاجران در گمرک وظیفه دارند صورت گرفته است. وى افزود که براساس این شکایات ، علاوه بر برکنارى این روسا ، آنان تحت پیگرد ادارات عدلی و قضایی قرار گرفته اند.

رییس جمهور تاکید کرد: «در صورتیکه محکمه بی گناهى آنان را ثابت کند ،آزاد خواهند شد و اگر بی گناه ثابت نشوند، مجازات می گردند.»

اشرف غنی گفت که به جای قوماندانان برکنار شدۀ ولسوالى ها ، افراد شایسته ازخود هرات پس از اخذ امتحان گماشته می شوند.

رییس جمهور همچنان اظهار داشت، آنعده از ولسوال هايی که امتحان رقابتی را سپری نکرده اند نيز برکنار و به جای شان ولسوال های جدید پس از امتحان رقابتی گماشته خواهند شد.

وی علاوه نمود که باید آدم ربایی و قتل در هرات پایان یابد و تمام ارگانهای امنیتی ، قول اردو ، قوماندانى امنیه، ریاست امنیت ملی و تمام اراکین امنیتی هرات مسوول اند که در وضعیت امنیتی انکشاف بنیادی و چشمگیر ایجاد گردد.

رییس جمهور افزود که بخاطر بررسی اوضاع امنیتی ، هرسه ماه نهاد های امنیتی هرات از سوی مردم اين ولايت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

رییس جمهور در قسمت دیگر از صحبت هایش گفت که تا سه هفته آینده از شهروندان هرات خواهد خواست تا طرح های مشخص را در راستای اصلاح شاروالى ارایه کنند تا به اساس آن، شاروال آینده هرات را تعیين نماید.

اشرف غنی تاکید کرد که پس از این علاوه بر نهاد های امنیتی ، تمام ادارات دولتی هرات هر سه ماه مورد ارزیابی مردمی قرار خواهند گرفت.

رییس جمهور در قسمت دیگر صحبت هایش به پروژه های اقتصادی در هرات اشاره کرد و شهرک صنعتی ، برق هرات و نبود کار را از چالش های جدی این ولایت شمرد و گفت که کار روی این پروژه ها جریان دارد و حکومت در تلاش است که هرات را تبدیل به مرکز ترانزیت و تجارت بین المللی کند.

وى افزود که ٩٧ درصد کار بند سلمای هرات تکمیل شده، اما بخاطر موجودیت یک جوی که نمی تواند همزمان هم برای آبیاری و هم برای تولید برق از آن استفاده صورت بگیرد کار بهره برداری این بند بزرگ به تعویق افتاده است.

رییس جمهور افزود که اگردر زمستان آبگیری این بند صورت می گرفت تمام توربین های این پروژه از بین می رفت و به اساس آبگیری نکرده اند.

اشرف غنى در حالى به هرات سفر کرده و تغييرات بنيادى در ارگانهاى ملکى و نظامى اين ولايت آورده است که هفتۀ گذشته نهادهاى مدنى هرات به دليل نبود امنيت ؛ نگرانى شانرا با راه اندازى تظاهرات، همايش ها و نشست ها ابراز کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟