موتر مملو از مواد منفجره چطور از دید پلیس جاماند؟

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 32008

اطلس- چند روز قبل وزارت داخله در مورد کشف یک موتر پر از مواد منفجره در مربوطات حوزه پنجم امنیتی کابل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اطلس، تصاویری از یک موتر باری مملو از مواد انفجاری که توسط پلیس کشف گردیده است، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.
وزارت داخله کشور از سربازانی که این موتر را متوقف و مواد انفجاری را کشف کرده اند تقدیر به عمل آورده و بعنوان پاداش مبالغی را به آنها هدیه داده است، اما سوال اینجاست که چطور این موتر مملو از مواد انفجاری توانسته است از دیگر پوسته های امنیتی پلیس عبور کند و در شهر بگردد؟
یک سرباز پلیس که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری اطلس گفته است که بسیاری از موترهای انتحاری با دادن رشوه به پوسته های پلیس و هماهنگی با مسئولان کلان امنیتی از پوسته ها عبور می کنند. وی می افزاید : رشوه خواری در میان پلیس رشد کرده و متاسفانه بسیاری از افرادی که وارد کادر پلیس شده اند به شکلهای مختلف رشوت خواری می کنند.
این سرباز کشور می افزاید : اگر سربازها و پلیس هم رشوه نگیرند باز هم مشکلی حل نمی شود چون گروههایی در داخل کشور هستند که هم زور دارند و هم می توانند در سطح بالایی عملیات های مختلف را رهبری کنند. متاسفانه کار از بالا جای خراب است.
این در حالی است که تعداد کشته شدگان حملات انتحاری در چند سال گذشته با میزان کشته شدگان جنگ برابری می کند.
در سالهای اخیر حملات انتحاری زیادی رخ داده است که بسیاری از آنها قابل پیشگیری بوده اند و اگر سیستم امنیتی کشور عزم بر جلوگیری از این حملات می داشت براحتی می توانست از وقوع این فجایع جلوگیری کند.
اما افسوس که اینچنین نیست و ما هر روز شاهد انفجار و انتحار دیگری هستیم و جای بسی تعجب است که گروههای تروریستی هم بارها از قبول مسئولیت این حملات شانه خالی کرده اند و دولت را متهم به تبانی با گروههای دهشت افکن کرده اند.
انتهای پیام

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟