مهاجرین مقیم پاکستان تا 2017 ماندنی شدند

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9413

گزارش‌ها می‌رسانند که پاکستان اجازه داده‌است پناهنده‌گان افغان در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، خبرگزاری دان پاکستان از قول اندریکا راتواتی، نمایندۀ کمیسیاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان(یو‌اِن‌اچ‌سی‌آر) روز گذشته در یک نشست گفت که حکومت پاکستان برای تمدید راجستر مدرک حضور پناهنده‌گان افغان در آن کشور تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ توافق کرده‌است.

راتواتی گفته‌است که مقام‌های افغان، پاکستانی و نمایندۀ کمیسیاری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان چندی پیش نشست سه جانبه‌یی را در کابل برگزار کردند.

در این نشست مقام‌های پاکستانی حضور پناهنده‌گان افغان را تا پایان ۲۰۱۷ پذیرفته‌اند اما گفته‌اند که در این مورد باید کابینۀ پاکستان در نشست وزیران تصمیم بگیرد.

آقای راتواتی در دیدار با محمد خان اچکزی، والی ایالت بلوچستان گفته‌است که مقام‌های پاکستان گفته‌اند از هرگونه کوتاهی در ثبت نام پناهنده‌‍گان جلوگیری خواهند کرد.

نمایندۀ کمیسیاری عالی سازمان ملل در پاسخ به پرسشی در مورد نگرانی از وضعیت امنیتی گفته‌است این انصاف نیست که به بهانۀ هر جرم پناهنده‌گان افغان متهم و سرزنش شوند.

او افزوده‌است که پناهنده‌گان افغان در حقیقت به توسعه در منطقه کمک می‌کنند و باید با آنان کمک صورت گرفته با مهربانی رفتار شود.

راتواتی گفته‌است که تنها در ایالت بلوچستان پاکستان در حال حاضر ۲۰۰ و ۹۰ هزار پناهندۀ افغان وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟