منطقه تورابورا از وجود داعش پاکسازی شد

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24542

به گفته مقامات وزارت دفاع، در جریان عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی‌های پچیراگام و چپرهار ولایت ننگرهار، و منطقه تورابورا از چنگ جنگجویان داعش پاکسازی شده و تلفاتی زیاد به اعضای این گروه وارد شده‌است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع از تصفیه مکمل ولسوالی‌های چپرهار و پچیراگام خبر داده گفت، نیروهای حکومتی در تنگی سلیمان خیل حضور دارند.

آقای وزیری گفت، نظامیان به هدف جلوگیری از تلفات ناشی از ماین‌های جابجا شدۀ احتمالی از سوی مخالفین، به احتیاط در حال پیشرفت اند.

وی گفت: نیرو‌های ما در تنگی سلمیان خیل اند و اطراف تورابورا را محاصره کرده‌اند. جنگ نیست داعش منطقه را خالی کرده تلفاتی زیاد به آن‌ها وارد شده، هشت تن کشته و شش تن دیگر زخمی دارند.

آقای وزیری از اقداماتی هم خبر داد که به هدف جلوگیری از برگشت جنگجویان داعش در منطقه، در مشاورت میان نهادهای امنیتی و مردم محل اتخاذ شده‌اند.

وی افزود: به مشوره ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت داخله، پولیس محلی و مردم محل یعنی خیزش مردمی آماده هستند منطقه را حفاظت کنند و وزارت دفاع هم از هر نوع کمک که در آنجا لازم باشد و هر عملیاتی که ضرورت باشد دریغ نمی‌کند و هیچ نوع مشکل در آنجا وجود دارد.

جنگجویان داعش روز سه شنبه گذشته منطقه استراتژیک تورابورا را گرفتند. این منطقه در آغاز جنگ امریکا در افغانستان در پایان سال ۲۰۰۱ مخفیگاه بن لادن رهبر القاعده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟