منتظر چراغ سبز رهبری طالبان برای آغاز مذاکرات صلح هستیم

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 4167

محمد اکبری، نماینده مردم بامیان در پارلمان افغانستان و عضو شورای عالی صلح کابل گفت: رهبران طالبان تا کنون آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات صلح اعلام نکرده اند.

وی در خصوص روند مذاکره دولت با گروه طالبان گفت: رئیس جهمور جدید تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده و گفتگوهای موثری با کشورهای همسایه داشته است. خصوصا کشورهای پاکستان، عربستان سعودی، چین و ترکیه که رئیس جمهور طی سفرهایی، از نزدیک با مقامات این کشورها گفتگو کرده است و آنها نیز برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده پارلمان و عضو شورای عالی صلح در ادامه افزود: هنوز رهبری طالبان برای آغاز مذاکرات اعلام آمادگی نکرده است و ما امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد و گفتگوهای صلح پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان خواهان صلح و ثبات هستند و در این راه تلاش می کنند، به تغییر رویکرد پاکستان اشاره کرد و گفت: پاکستان همکاری های خوبی برای آغاز گفتگوهای صلح داشته است.

این عضو شورای عالی صلح از طالبان خواست تا موارد مورد نظرشان را از طریق گفتگو و مذاکره بیان کنند نه جنگ و خونریزی. وی ابراز امیدواری کرد در صورت اعلام آمادگی طالبان برای مذاکره، گفتگوهای صلح هرچه زودتر انجام خواهد شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟