منبع: نمایندگان حکومت و عطا محمد نور توافق کرده اند تا آقای نور از مقامش کنار برود

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37767

منابعی می گویند که مذاکره بین نمایندگان حکومت و عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت موفقیت آمیز بوده است وآقای نور توافق کرده است که از مقامش کنار برود و والی جدید این ولایت به زودی معرفی شود.

بعد از مذاکرات نمایندگان حکومت وحدت ملی با آقای عطا محمد نور در بلخ، گفته می شود در بین طرفین توافقاتی صورت گرفته است.

عبدالسلام رحیمی و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی برای مذاکره با آقای نور به مزار شریف رفته اند. گزارش هایی به دست رسیده است که دو طرف به توافقاتی دست یافته اند. طبق این توافق عطا محمد نور وظيفه خود را ترک مي کند، و والى جديد ولایت بلخ طبق این توافق معرفى خواهد شد.

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله نیز روز گذشته در برنامه ای در کابل گفت که تنش ها میان عطامحمد نور و حکومت در روزهای نزدیک حل خواهند شد.

آقای برمک روز گذشته (یکشنبه ۱۳ دلو) به خبرنگاران گفته بود که رییس جمهور غنی تا اکنون از صبر کار گرفته است و گفتگوهای ارگ و حزب جمعیت اسلامی نتیجه داده است.

او گفت که با رییس جمهور غنی و آقای نور در تماس است و به زودی مشکل‌ها میان عطا محمد نور و رییس جمهور غنی حل می‌شود.

در همین حال، عطامحمد نور هرچند می گوید که به وحدت ملی احترام می گذارد، اما هنوز هم هشدار می دهد که حذف شدن از قدرت را نمی پذیرد.

او روز گذشته در سخنانی در بلخ گفته بود که «ما آنان را می پذیریم، ما آنان را احترام می کنیم، برادر خود می دانیم، هم وطن خود می دانیم، حتا حق دارد در قدرت هم باشد، اما به آنان این حق را نمی دهیم که ما را از قدرت حذف کنند، ما به وحدت ملی احترام داریم، وحدت ملی واقعی را خواسته ایم و می خواهیم.»

اختلاف ها بین عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت و سران حکومت وحدت به شدت بالا گرفته است، آقای نور در سخنرانی های خویش صراحتا از سران حکومت به خصوص اشرف غنی رئیس جمهور انتقاد می کند.

بیش از سه ماه از برکناری عطا محمد نور از مقام ولایت بلخ می گذرد، اما وی گفته است تا زمانیکه خواست های حزب جمعیت مورد قبول واقع نشود از مقامش کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟