ملا هبت الله خود را امیرالمومنین خطاب نکند

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16014

یک مقام گروه طالبان از رهبر این گروه خواسته است تا جاسوسان کشورهای همسایه را از صفوف این گروه بیرون کند.

سید محمد طیب آغا مسئول پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر و یکی از مذاکره کننده‌های این گروه در یک نامۀ که بتاریخ شانزدهم جولای سالروان میلادی عنوانی هبت الله آخندزاده فرستاده، نوشته است که ارتباطات با استخبارات خارجی، طالبان را بسوی شر و تباهی می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، طیب آغا ظاهراً این نامه را پس از آن نوشته است که رهبر طالبان و دیگر مقامات این گروه خواهان مشوره از وی شده‌اند.

طیب آغا در نامه خود، اساس مبارزه و تشکیلات فعلی گروه طالبان را زیر سوال قرار داده و نوشته است که ملا هبت الله نباید خود را “امیر المومنین”خطاب کند زیرا به گفتۀ او برای امارت به قلمرو نیاز است و این در حالیست که رهبری طالبان در پاکستان حضور دارد و از رهبری شورای طالبان خواسته است که پاکستان را ترک کنند و در داخل افغانستان مستقر شوند.

در حالیکه حملات طالبان موجب بیشترین تلفات غیر نظامیان در پانزده سال گذشته خوانده شده‌است، طیب آغا از ملا هبت الله خواسته است که به طالبان دستور دهد تا بالای مساجد، جاده‌ها، پل‌ها و دیگر تأسیسات عمومی حمله نکنند و همچنان از کشتن و اختطاف کارگران و انجنیران، کشتن بدون محاکمه زندانیان و پیاده نمودن مسافرین در شاهراه‌ها دست بکشند.

طیب آغا در نامه خود خواسته است که طالبان برای از بین بردن یک فرد مخالف این گروه بالای شفاخانه ها و مراکز تعلیمی و دیگر تأسیسات ملکی حمله نکنند زیرا در این حملات افراد بیگناه غیر نظامی کشته می‌شوند.

سید محمد طیب آغا در سال ۲۰۱۴ میلادی پس از نشر خبر مرگ ملا عمر رهبر و موسس این گروه، از وظیفۀ خود منحیث مسئول دفتر غیر رسمی طالبان در قطر استعفاء داد، در آن زمان اعضای کلیدی طالبان روی انتخاب رهبر جدید اختلافات داشتند.

سید طیب آغا در نامه خود نوشته است که این خواسته ها را با ملا منصور رهبر پیشین طالبان هم شریک ساخته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟