ملا عمر مرده یا نمرده؟

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 1016

بعضی ها میگویند ملا عمر در عالم غیب رفته و معلوم نیست در غارهای تورابورا گم گشده یا در دهلیزهای کاخ سفید مصروف نصوار انداختن است؛ بعضی های دیگر هم میگویند ملا عمر عمرشان را به ابوبکر البغدادی داده که بیاید افغانستان و 35 میلیون مسلمان را دوباره با تاقت 2 مسلمان کند.

اما به نظر من ملا عمر مرده باشد یا مفقود شده باشد برای مردم افغانستان فرقی نمیکند؛ فقط آروزی مردم مسلمان افغانستان این است که اگر شبکه های سیاسی پشت پردۀ بحران افغانستان لطف کنند و به جای ملا عمر؛ ملا نصرالدین را رهبر طالبان تعیین کنند بسیار خوب میشود؛ چون حداقل ملا نصرالدین با خرش معلوم است که چکار میکند.
بهر صورت میخواهم این نکته را بگویم که با گم شدن ملا عمر دوستان شان به نام عبدالقیوم ذاکر و اختر محمد منصور برای جانشینی ملا عمر رقابت میکنند و خون در رگ یکدیگر باقی نمی مانند؛

حالا این ملا ذاکر با هفت کیلو پشم میزند به فرق ملا منصور و ملا منصور هم با همان لباس جنگجویان دو هزار سال پیش میزند به کلۀ ملا ذاکر.

یعنی سیاست آنقدر هم که بخواهید پیچیده نیست مثل اینکه اشرف غنی به کلۀ داکتر عبدالله میزد و داکتر عبدالله هم به فرق اشرف غنی در نهایت جان کری آمد و بعد از یک سال جنجال و تهدید و بزن بزن این دعوای یخن به یخن را خلاص کرد.

در اینجا هم مشکلی نیست یا جان کری؛ یا آنگلا مرکل و یا هم دیوید کامرون موضوع ملا ذاکر و ملا منصور را حل میکند؛ اگر هیچ کدام شان حوصلۀ آمدن به افغانستان را نداشتند مولانا فضل الرحمان و سرتاج عزیز را که خدا نگرفته است، آنها با یک لشکر تازه نفس مثل ناپلئون بناپارات می آیند و موضوع را حل میکنند.
شاید هم جامعۀ جهانی تروریزم به این نتیجه رسیده که وقتی کرزی رفت باید ملا عمر هم باید برود، چون هر چیزی ناسلامتی تاریخ مصرف دارد باز هم ملا عمر را خیر بدهدکه در این بیست سال تمام مردم دنیا را با یک چشمش فلم کرد و حدود یک میلیون نفری را کشته و زخمی و آواره کرد و در اینجا هم وقتی قرار است حکومت وحدت ملی با اشرف غنی و داکتر عبدالله سر کار بیاید این غیر عادلانه است که ملا منصور و ملا ذاکر هم بصورت مشترک در وحدت اماراتی طالبان روی کار نیایند.
بنابراین فکر میکنم تا سال 2024 یک فلم جدید دیگر از طالبان افغانی با حکومت افغانی در حال ساختن است. امیدوارم تا آخر فلم زنده باشیم و ببینیم بچۀ فلم اشرف غنی است، ملا منصور است، داکتر عبدالله است و یا هم ملا ذاکر؟

مهدی ثاقب

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟