مقام هندی خواستار حمله محدود به پاکستان شد

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 43866

یک مقام سابق و رهبر یک حزب در هند از دولت این کشور خواسته است تا یک حمله محدود علیه پاکستان انجام دهد تا یک درس واقعی به پاکستان داده شود و این کشور دیگر جرات شلیک گلوله به خاک هند را نداشته باشد.

چودری لال سینگ رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) هند از دولت خواست به صورت جدی یک حمله محدود علیه پاکستان را در نظر بگیرد زیرا زمان آن رسیده است که یک درس واقعی به پاکستان داده شود.

سروزیر اسبق ایالت جامو و کشمیر تاکید کرد: زمان آن رسیده است که تحمل هزینه یک جنگ با هند برای پاکستان غیر ممکن شود و برای تحقق این امر، یک جنگ محدود در اسرع وقت باید در دستورکار هند قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هند هر روز جوانان خود را به دلیل آتش باری پاکستان از دست می دهد با این وجود تعدادی از احزاب سیاسی در ایالت جامو و کشمیر خواهان مذاکره با پاکستان هستند.

این رهبر حزب بی جی پی در ادامه گفت: آنها با صدای بلند از پاکستان، تروریست ها ، سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان حمایت می کنند. آنها اقدامات خود را برای جلوگیری از اتخاذ یک موضع سخت از سوی دولت مرکزی هند در مقابل پاکستان افزایش داده اند. اما من عقیده دارم که زمان آن رسیده است یک درس خوب به پاکستان داده شود تا دیگر این کشور شهامت شلیک حتی یک گلوله به سوی مرز های هند را نداشته باشد.

هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو و کشمیر را امضا کردند. اما روابط این دو کشور همیشه پرتنش بوده است.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟