مقام های برتر کانکور امسال اعلام شد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 45753

وزارت تحصیلات عالی در محفلی مقام های بالای کانکور امسال را اعلام کرد که در نتیجه آن تهمینه ولد عبدالصبور از کابل با گرفتن 353 نمره مقام اول کانکور امسال را از آن خویش کرد.

مقام‌های وزارت تحصیلات عالی ساعاتی پیش نتایج کانکور را اعلام کرد که تهمینه ولد عبدالصبور از لیسه نسوان افغان- ترک کابل، با گرفتن ۳۵۳ نمره نفر اول کانکور امسال شده است.

دوم نمره کانکور؛ محمدعمادالدین ولد عبدالقادر از ولایت هرات است. و نفر سوم کانکور امسال نیز مختار ولد خادم از ولایت بامیان می‌باشد. هر سه نفر رده نخست کانکور امسال به دانشگاه پزشکی کابل راه یافته‌اند.

همچنین محمد هادی ولد دوست محمد با اخذ نمره 348.185 از ولایت هرات رتبه چهارم را از آن خود کرد و صفدر ولد محمد نعیم با اخذ نمره 346.682 از ولایت بامیان حائز مقام پنجم شد.

مقام‌های وزارت تحصیلات عالی می‌گویند، 200 هزار نفر در کانکور امسال ثبت نام و حدود 158 هزار تن عملا در امتحان کانکور شرکت کردند. از این میان 139 هزار نفر توانستند به تحصیلات عالی، نیمه عالی و موسسات تحصیلی خصوصی راه یابند.

گفتنی‌ست که پیش از این آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در آخرین ماه پاییز شروع و نتایج آن در اواخر حوت همان سال یا اول حمل سال بعد اعلام می‌شد اما بر اساس تصویب کابینه‌، زمان برگزاری آزمون ورود به دانشگاه‌ها تغییر کرد و قرار شد این آزمون از ۲۵ حوت آغاز شود، در ماه سرطان سال بعدی پایان یابد و نتایج آن در ماه اسد اعلام ‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟