مقامات در وزارت دفاع: به مراکز پیشرفته ترمیم وسایل زرهی نیاز داریم

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17446

مقامات در وزارت دفاع می‎گویند که مراکز ترمیم موجود برای ترمیم موترهای زرهی کافی نیست و به ایجاد مراکزی پیشرفته برای ترمیم وسایط نظامی نیاز است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است که اگر مراکز ترمیم پیشرفته در افغانستان ساخته شود، در تقویت هر چی بیشتر اردوی افغانستان نقش موثری خواهد داشت.

جنرال وزیری می گوید در حقیقت، ما نه تنها در بخش ترمیم موترهای نوع هاموی به ورکشاپ‌های عصری نیاز داریم بلکه برای ترمیم هیلیکوپترها نیز به آن نیاز داریم. اگر چنین فابریکه‌های کوچک در داخل افغانستان ساخته شود برای تقویت اردوی افغانستان نقش مهمی را بازی خواهد کرد. اکنون ما ورکشاپ‌هایی داریم ولی کافی نیستند.”

به اساس معلومات وزارت دفاع، نیازمندی اردوی افغانستان به موترهای زرهی تا ۸۵ درصد مرفوع شده ولی هنوز هم به وسایط پیشرفته و هیلیکوپترهای نظامی نیاز است.

مأموریت حمایت قاطع گفته‎است که در کنار همکاری‌های دیگر در بخش تجهیز نیروهای افغان از جمله نیروهای هوایی این کشور توجه خاص خواهد شد.

ناتو و شریکان بین المللی‌اش وعده سپرده‎اند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی سالانه نزدیک به چهار میلیارد دالر به نیروهای امنیتی دفاعی افغانستان کمک خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟