مقامات در وزارت دفاع: آمار ارائه شده توسط سیگار در مورد تلفات نیروهای امنیتی نادرست است

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17585

مقامات در وزارت دفاع به گزارش تازه اداره سرمفتش امریکا برای بازسازی افغانستان واکنش نشان داه و ارقام ارائه شده در گزارش تازه سیگار، در مورد تلفات نیروهای امنیتی افغانستان را نادرست می خواند.

در حالی که گزارش تازۀ ادارۀ سرمفتش ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان، نشان می‌دهد که شمار کشته‌های نیروهای امنیتی افغان از اول جنوری تا اواسط نوامبر سال ۲۰۱۶ به ۶۷۸۵ تن می‌رسد؛ اما وزارت دفاع افغانستان این ارقام را نادرست می‌خواند.

در گزارش سیگار آمده است که از اول جنوری تا دوازدهم نوامبر سال گذشته میلادی، ۶۷۸۵ سرباز و پولیس افغان کشته و ۱۱۷۷۷ تن دیگر زخمی شده اند.

این رقم در مقایسه با ارقام سال ۲۰۱۵ میلادی، افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است، شمار کشته‌ها و زخمیان نیروهای امنیتی در جریان سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، در مقایسه به ۲۰۱۴ میلادی، نسبتاً زیاد بود؛ ولی او ارقامی ارائه نکرد.

او افزود “این گزارشی را که آنها (سیگار) نشر کرده اند و ارقامی را که ذکر کرده اند، کاملاً درست و صحیح نیست”.

وزارت دفاع افغانستان، دلیل افزایش کشته‌ها و زخمیان نیروهای امنیتی این کشور را پس از سال ۲۰۱۴ میلادی، رهبری و انجام عملیات‌ها عنوان کرد.

جنرال وزیری تأکید کرد، آن تلفاتی که به نیروهای خارجی قبلاً وارد می‌شد، پس از سال ۲۰۱۴ میلادی، آن را نیروهای امنیتی افغان متقبل می‌شوند.

او افزود “دلیل دوم، شدت جنگ در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نسبت به سال‌های پیشتر از آن نیز زیاد بود و از لحاظ تجهیزات نیز در مقایسه با نیروهای خارجی ناتوان بودیم”.

در همین‌ حال، گزارش سیگار نشان می‌دهد که حکومت افغانستان، بیش از ۵۷ درصد خاک این کشور را در کنترول دارد که شامل ۴۰۷ ولسوالی می‌شود، در حالی که قبلاً ۶۳.۴ درصد قلمرو افغانستان تحت حاکمیت حکومت قرار داشت.

جان سوپکو، سرمفتش ویژۀ ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان، گفته است که ادارۀ جدید حکومت ایالات متحده فرصت خوبی دارد که در رابطه به کمک‌هایش به افغانستان، بازنگری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟