مقامات در غزنی: بعضی از تاجران و موسفیدان برای طالبان پول جمع می کنند

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21861

مسوولين غزنى مى گويند که برخى تاجران و متنفذين قومى اين ولايت، به نام عُشر براى طالبان پول جمع آورى مى کنند و سپس طالبان با اين پول، سلاح خريدارى نموده و نيروهاى امنيتى را مورد حملات قرار مى دهند.

عبدالکريم متين والى غزنى مى گويد در اين ولايت افرادى نيزوجود دارند که در طول روز در شهر زندگى مى کنند؛ اما شب هنگام با طالبان مسلح همکارى دارند.

به گزارش پژواک؛ متین، در يک نشست در مقام ولايت سخن مى گفت افزود پولى که آنها به طالبان مى دهند، نه عشراست و نه هم زکات؛ طالبان مسلح توسط آن سلاح و ماين خريدارى مى کنند و درنهايت مردم را ذريعۀ آن مى کشند.

به گفتۀ والى، پولى که به طالبان داده مى شود، همين پول را به اعمارشفاخانه وسرک جمع آورى کنند، طالبان پل وسرک را اعمارنمى کنند، آنها کارهاى تخريبى مى کنند.

متين افزود: “دکاندارى و تجارت را درشهر انجام مى دهند؛ اما عشر آن را درولسوالى ها به طالبان انتقال مى دهند؛ نبايد چنين شود، بايد يک جهت را انتخاب کنند.”

والى غزنى گفت که اين افراد، درانجام تمام جرايم وگناه هان با طالبان مسلح شريک اند.

مل پاسوال امين الله امرخيل قوماندان امنيۀ غزنى گفت آنانى که با طالبان کمک مى نمايند، يا معاملات داد وستدشان را از شهر به بيرون انتقال دهند و يا هم ازاين کارمنصرف شوند.

موصوف افزود که حوصلۀ دولت درمقابل اين افراد به سرآمده و بعد ازاين، همه کسانى را که به طالبان پول جمع آورى مى کنند دستگير خواهندکرد.

وى گفت: “يک تعداد افراد را دستگيرکرده بودم، موسفيدان آمدند، نام شان را نمى گيرم، به ضمانت رها شده اند؛ اما اين بار واسطه را قبول ندارم، اين افراد از دشمن بدتراند، که خود را توسط دولت نگهدارى مى کنند؛ اما پول را آن جا مى دهند.”

امرخيل علاوه کرد که همۀ اين افراد را مى شناسد، اين را هم مى داند که چه وقت نزد طالبان مى روند و درکجا براى شان پول مى دهند.

وی گفته است که افرادى وجود دارند که براى طالبان اسلحه سبک وسنگين خريدارى مى کنند و مجروحين آنان را براى تداوى به شهرانتقال مى دهند؛ اگر آنها به اين کارشان ادامه دهند، همه دکاکين و مارکيت هاى شان رامسدود خواهم کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟