مقامات در ریاست اجرایی: اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی بر کنفرانس بروکسل تاثیری ندارد

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15941

مقامات در ریاست اجرایی می گویند؛ اختلافات بین رهبران حکومت وحدت ملی بر تعهد کشورهای کمک کننده به افغانستان در کنفرانس بروکسل تاثیری نخواهد داشت و این دو رهبر حکومت وحدت ملی، با وحدت کامل در این کنفرانس اشتراک خواهند کرد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه به رادیو آزادی گفته است که “رهبران حکومت وحدت ملی مدتی زیادی قبل از کنفرانس بروکسل با کمک کنندگان صحبت‌های داشته اند”.

وی افزود: “سیاست‌های داخلی کشور و اختلاف نظر روی بعضی مسایل روی موقف افغانستان یا در کل روی این کنفرانس تأثیر منفی ندارد. هر دو رهبر حکومت وحدت ملی با وحدت کامل در این کنفرانس از افغانستان نمایندگی خواهند کرد.”

ثبات داخلی در حکومت، حکومتداری خوب و مبارزه علیه فساد معیارهای اند که جامعه جهانی دایم به حیث شرط‌های اساسی کمک به افغانستان ارایه کرده‌است.

زمانیکه از موضوع اختلاف میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه پرده برداشته شد، این نگرانی‌ها افزایش یافت که کشورهای کمک کننده شاید به دلیل بی‌ثباتی در داخل حکومت با دست باز به کمک به افغانستان دل خوش نکند ولی ریاست اجرائیه افغانستان این نگرانی‌ها را بیجا می‌خواند.

فیصل در این مورد گفت “حکومت افغانستان قبل از شرکت در این جلسه تمام موضوعات را که برای افغانستان در این جلسه با ارزش است تکمیل نموده است. دوم اینکه تعهد جهانیان به افغانستان تنها در آستانه کنفرانس بروکسل نبوده‌است. ما روی این موضوع از قبل کار کرده ایم. روی تعهد این کمک‌ها و تعهدی که جامعه جهانی بار دیگر با افغانستان می‌کند از ماه‌ها به اینطرف کار شده‌است.”

کنفرانس بروکسل به ابتکار افغانستان و اتحادیه اروپا با اشتراک 70 کشور در تاریخ چهارم و پنجم اکتوبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟