مقامات آمریکایی: هنوز آمادگی پیشبرد جنگ طبق استراتژی ترامپ در افغانستان را نداریم

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29646
نظامیان آمریکایی

مقامات نظامی ایالات متحده، یک هفته پس از اعلام استراتیژی جدید جنگ در افغانستان می گویند که تا هنوز تصامیم کلیدی در مورد افغانستان اتخاذ نشده و وزارت دفاع آماده نیست، بر اساس استراتیژی جدید رئیس جمهور ترامپ در مورد جنگ افغانستان به پیش برود.

مقامات دفاعی امریکا روز دوشنبه گفتند، باوجود این حقیقت که ستراتیژی افغانستان در صدر اولویت ها قرار دارد، برنامه ریزی مهم تاهنوز هم در راه بوده و اینکه چه زمانی تکمیل می گردد مشخص نشده است.

رابرت منینگ، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت تاهنوز استراتیژی تکمیل نشده است و کارهایی در پنتاگون باقی مانده تا انجام شود و سوالاتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود.

دونالدترامپ، هفتۀ گذشته استراتیژی جدید خود را در مورد افغانستان اعلام کرد که در آن بر رویکرد استوار بر وضعیت در میدان جنگ تاکید شده است.

جوزف ووتل، فرمانده مرکزی ایالات متحده، هفتۀ گذشته به خبرنگاران گفت که در قدم اول آن سربازان “خیلی سریع”، در محدودۀ چند روز و چند هفته به افغانستان اعزام خواهند شد.

در حال حاضر، ایالات متحده حدود ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد که در عرصه های آموزش و مشوره دهی، سربازان و نیرو های امنیتی افغان را کمک می کند.

مقامات نظامی امریکایی می گویند که یکبار برنامۀ جدید ایالات متحده در بارۀ افغانستان شکل بگیرد؛ به گفتۀ آنان، شاید نیاز به سازماندهی مجدد برخی از نیرو های از قبل مستقر در افغانستان، موجود باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟