مفتی عربستان روزه خواری را برای متجاوزان به یمن حلال کرد

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 13634

روزنامه عکاظ عربستان امروز (سه شنبه) نوشت: عبدالعزیز آل شیخ مفتی کل عربستان سعودی در فتوایی جدید روزه خواری را برای نیروهای متجاوز این کشور که در مناطق جنگی یمن حضور دارند، جایز دانست .

براساس این خبر، عبدالعزیز آل شیخ مفتی و رئیس هیات علمای درجه اول عربستان که ریاست کمیته فتواهای این کشور را نیز برعهده دارد ٬با صدور فتوایی همه نیروهای جنگی این کشور که در مرزها و مناطق جنگی با یمن مستقر هستند را مجاز به روزه خواری کرد.

او خطاب به جنگجویان عربستانی متجاوز به یمن گفته است: شما در کار خیر بین جهاد و روزه قرار گرفته اید پس هرکس می تواند روزه بگیرد و هرکس هم نتوانست، معذور است و می تواند روزه خواری کند و قضای آن را در روزهای دیگر به جا آورد.

عربستان سعودی که از ششم حمل سال گذشته به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن که در ریاض به سر می برد ٬با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به مردم یمن حمله کرد، اکنون پس از تحمیل بیش از یک سال جنگ ویرانگر بر مردم این کشور و پس از شکست در تحقق اهداف خود٬ مجبور شده است با گروه های یمنی برای خروج از باتلاق یمن بر سر میز مذاکره بنشیند و حتی اخیرا به منصورهادی که به بهانه آن جنگ خانمان سوز علیه یمن را آغاز کرد ٬دستور داد تا از این کشور خارج شود.

و این فتواها در کنار بسیاری از فتواهای دیگر مانند فتوای ‘جهاد نکاح’ برای زنان مسلمان که باعث بروز مشکلات غیر قابل جبرانی برای پیروان ناآگاه این مفتی ها و بعضا در میان ناآگاهان گردید و باعث شد صدها زن از کشورهای مختلف با توجیه عملی خداپسندانه به گروه تروریستی داعش بپیوندند٬ که باعث تمسخر در عربستان نیز شده است .

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟