معصوم استانکزی: در رابطه به حمله روز گذشته 4 تن بازداشت شده است

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36295

معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی بعد از حمله خونین روز گذشته می گوید که در پیوند به حمله خونین روز گذشته در نزدیکی ساختمان سابق وزارت داخله، 4 تن بازداشت شده است که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی که به همراه طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع و ویس احمد برمک وزیر امور داخله، در یک نشست خبری شرکت کرده بود، گفت که تروریست ها از آن سوی خط دیورند آمده بودند و چهار تن را در پیوند به حمله روز گذشته  در کابل، بازداشت کرده اند.

وی همچنان تأکید کرد که پنج تن دیگر را در پیوند به حمله برهُتل اینترکنتیننتال بازداشت کرده اند، این درحالی است که که به گفتۀ وی، یکی از دیگر از طراحان این حمله به آن سوی خط دیورند فرار کرده است.

در حالی که انتقادها از کم کاری مقام های امنیتی بالا گرفته اند، اما آقای ستانکزی نمی پذیرد که نیروها و مقام های امنیتی کم کاری کرده باشند.

وی می گوید که تنها در یک هفتۀ گذشته، ۱۹۵ تن را در پیوند با فعالیت های تروریستی بازداشت کرده اند. وی می گوید که در این مدت، چهارهزارتن مواد منفجره نیز کشف و خنثی شده است.

رییس امنیت ملی می گوید که جنگ در افغانستان ابعاد منطقه یی و بین المللی دارد و اکنون آن ها تروریستانی را دربند دارند که شهروندان کشورهای منطقه و جهان اند. وی می گوید که از تمامی کشورهای منطقه تروریستی در بند امنیت ملی است.

در حمله روز گذشته به منطقه ای از کابل که تعداد زیادی از اماکن دولتی و دیپلوماتیک در آن قرار دارد، بیش از 103 تن جان باختند و 235 تن دیگر نیز زخمی شده است.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟