معرفی 7 مکان ترسناک جهان + عکس

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 55210

مکان هایی در جهان وجود دارد که در هر گوشه آن ها رمز و رازی نهفته است. قصد داریم در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره کنیم.

قبرستان قدیمی یهودیان (Old Jewish Cemetery)، پراگ، جمهوری چک

نزدیک به چهار قرن، بین سال های ۱۴۳۹ تا ۱۷۸۷، در قبرستان یهودیان مراسم خاکسپاری مردگان انجام شده است. در این قبرستان نسبتاً کوچک تقریبا ۱۰۰٫۰۰۰ نفر دفن شده اند اما تنها  ۱۲٫۰۰۰ قبر در آن وجود دارد. مسئولین قبرستان روی قبرهای قبلی خاک ریخته و مرده دیگری را روی آن دفن کرده اند. در برخی از نقاط قبرستان بیش از ۱۲ قبر روی هم قرار گرفته است. به مرور زمان این خاک های روی هم انباشته شده فرو ریخته و اجساد و سنگ قبرهای زیرین بیرون افتاده اند. سنگ قبرهای قدیمی به سنگ قبرهای جدیدتر فشار آورده و آن ها را کج کرده اند. در نتیجه نمای این قبرستان بسیار غیرطبیعی و البته ترسناک شده است.

جزیره عروسک ها (The Island of Dolls) ، مکزیک

یک جزیره عجیب و متروکه در مکزیک وجود دارد که پر است از عروسک های ترسناک که از درخت ها آویزان شده اند. گفته می شود که در سال ۱۹۵۰ یک فرد ولگرد به نام جولین سانتانا باررا (Julián Santana Barrera) شروع به جمع آوری عروسک های دور انداخته شده در میان زباله ها کرده و برای آرامش روح دختربچه ای که در آب های آن حوالی غرق شده بود آن ها را از درخت های جزیره آویزان کرده است. باررا خود نیز در سپتامبر ۲۰۱۱ در آب های این جزیره غرق شد. اکنون بیش از ۱٫۰۰۰ عروسک در این جزیره متروکه وجود دارد.

جزیره هاشیما(Hashima Island) ، ژاپن

ساختمان های جزیره هاشیما قبلاً محل سکونت کارگران معدن زغال سنگ بوده و در سال ۱۸۸۷ بنا شده اند. در سال ۱۹۵۹ این مکان یکی از شلوغ ترین مکان های زندگی در جهان شمرده می شد به طوری که این جزیره با خط ساحلی به طول تنها یک کیلومتر میزبان ۵٫۲۵۹ نفر از کارگران ژاپنی بوده است. سرانجام مقامات به این نتیجه رسیدند که استخراج زغال سنگ از این معدن صرفه اقتصادی ندارد در تنیجه معدن را در سال ۱۹۷۴ تعطیل کردند. خوابگاه های کارگران نیز به یکی از مکان های ترسناک جهان تبدیل شد.

بیمارستان روانی متروکه (Abandoned psychiatric hospital)، پارما، ایتالیا

این بنا که روزگاری یک بیمارستان روانی بوده اکنون توسط یک هنرمند برزیلی به نام هربرت باگلیونه (Herbert Baglione) به یک نمایشگاه هنری تبدیل شده است. وی از حس بیمارگونه این مکان الهام گرفته و طرح هایی از بیماران روانی در حال شکنجه را روی دیوار و کف این ساختمان به تصویر کشیده است.

کلیسای سنت جرج (St. George’s church)، جمهوری چک

این کلیسا در روستای لوکووا (Lukova) واقع شده است و در سال ۱۹۶۸ پس از آن که در حین مراسم دعا قسمتی از سقف آن فرو ریخت متروکه شد. اخیراً هنرمندی به نام ژاکوب هادراوا (Jakub Hadrava) مجموعه ای از مجسمه های ترسناک را در این کلیسا قرار داده و حال و هوایی شیطانی به این مکان بخشیده است.

دخمه های پر از اسکلت پاریس (Catacombs of Paris)، فرانسه

شبکه ای از تونل ها و گودال های پیچ در پیچ در زیر شهر پاریس وجود دارد. بر اساس منابع مختلف طول تمامی این تونل های بین ۱۸۷ تا ۳۰۰ متر برآورد می شود. از پایان قرن ۱۸ میلادی تاکنون باقیمانده اجساد حدود ۶ میلیون نفر در این مکان دفن شده است.

محل دفن مومیایی های کابایان (Burial place of the Kabayan Mummies)، فیلیپین

مومیایی های کابایان در سال های ۱٫۲۰۰ تا ۱٫۵۰۰ میلادی در این مکان دفن شده اند. به گفته افراد محلی ارواح این افراد هنوز هم در این مکان پرسه می زنند. اجساد این مردگان با استفاده از ترکیبات خاصی مومیایی شده است و با توجه به تلاش های صورت گرفته برای سرقت این مومیایی ها، از این مکان به شدت محافظت می شود. شاید از خود بپرسید که چه دلیلی دارد کسی یک مومیایی را به سرقت ببرد! یکی از کسانی که سعی کرده بود از این محل دزدی کند در جواب سوال ما گفت که وی این کار را حق خود می داند زیرا یکی از این مومیایی ها مطمعنا  متعلق به جد وی خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟