معترضان در فاریاب دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را مسدود کردند

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44920

هواداران حزب جنبش امروز در نهمین روز اعتراض شان در پیوند به بازداشت نظام الدین قیصاری، دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت فاریاب را مسدود کردند.

منابع محلی در ولایت فاریاب می گویند که تظاهرکنندگان ائتلاف ملی برای نجات افغانستان در ولایت فاریاب از اینکه دولت به تقاضای آنها مبنی بر بازگردانندن جنرال دوستم و آزادی نظام الدین قیصاری توجه نکرده است، دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایت فاریاب را مسدود کردند.

این معترضان در نهمین روز اعتراض خود می گویند که تا زمانی که حکومت به خواست آنها جواب مثبت ندهند، اجازه فعالیت به کارکنان این دفتر را نخواهند داد.

این در حالیست که در روزهای گذشته نیز در تعدادی از ولایت های کشور صدها معترض به اقدام حکومت در مورد بازداشت آقای قیصاری دست به اعتراض زده بودند.

اعتراض کنندگان روز گذشته در فاریاب هشدار دادند در صورتی که حکومت به خواست های آنها توجه نکند دست به قیام ملی خواهند زد.

نظام الدین قیصاری یکی از نزدیکان به جنرال دوستم و فرمانده پلیس محلی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب حدود 10 روز قبل توسط کوماندوهای ارتش بازداشت و به کابل فرستاده شد.

بازداشت آقای قیصاری واکنش های زیادی را در پی داشته است. هزاران تن در روزهای گذشته در ولایت های فاریاب، جوزجان، سرپل، تخار، بلخ، سمنگان و بامیان دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟